یک کارشناس بازار طلا در گفت و گو با پانا:

ذخایر خانگی طلا روانه بازار شد/افت قیمت دلار ادامه دارد

خبرگزاری پانا : ادامه روند کاهشی قیمت انواع سکه در بازار که از روزهای گذشته آغاز شده، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در بازار به 1 میلیون و 330 هزار تومان رساند که موجب شد بسیاری از ذخایر خانگی طلا و ارز روانه بازار شود.

کد مطلب: ۶۱۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا، به دلیل گران تر تمام شدن سکه های پیش فروشی نرخ سکه بانکی پیش فروش از سوی بانک مرکزی نیز برای روز کاری 15اسفندماه با 50هزارتومان کاهش به قیمت یک میلیون و 200 هزار تومان به فروش خواهد رسید.
داوود حسنی، کارشناس بازار آتی سکه در این خصوص به خبرنگار اقتصادی پانا گفت: کنترل بازار شب عید، انتشار اخبار مثبت مذاکرات هسته ای دست به دست هم داد تا بازار سکه، طلا و ارز روند نزولی در پیش گیرد .
وی در پاسخ به این سوال که روند کاهشی دلار ادامه خواهد یافت، ادامه داد: البته خبر رفع لغو تحریم سوئیفت توسط اتحادیه اروپا به طور رسمی تایید نشده اما شایعات آن توانست تاثیر بسیار مهمی در عرضه ذخیره کنندگان خانگی و خرد طلا و ارز به بازار داشته باشد.

کارشناس بازار آتی سکه با بیان اینکه نرخ سکه در بازار آتی نیز در سه روز اخیر حدود 200 هزار تومان کاهش داشته است، بیان کرد: ادامه این روند توقف پیش فروش سکه را به دنبال خواهد داشت و بانک مرکزی مجبور خواهد شد در قیمت های پیش فروش تجدید نظر کرده یا پایان این طرح را اعلام کند.

حسنی عنوان کرد: عرضه ارز در یک ماه اخیر توسط دولت به بازار افزایش یافته و تامین بخشی از ارز مورد نیاز بازار از اتاق مبادله ای نیز در کاهش قیمت دلار موثر بوده است اما تاثیر جو روانی منتشر شده از اخبار مذاکرات از سایر گزینه ها قوی تر است .
کارشناس بازار آتی سکه پیش بینی کرد نرخ دلار در روزهای آتی به سه هزار تومان نیز کاهش یابد.

وی ادامه داد: نرخ سکه نیز به یک میلیون و 200 هزار تومان کاهش خواهد یافت.

کارشناس بازار آتی سکه فضای انتخابات آتی و مطرح شدن کاندیدایی مهم از سوی جبهه اصولگرایان یا اصلاح طلبان که بتواند نرمش مناسبی در دیپلماسی سیاسی داشته باشد را نیز در بازار طلا و ارز به شدت تاثیر گذار دانست.

گزارش ها حاکی از آن است که به دلیل این نوسان و کاهش قیمت سکه و دلار بسیاری از صرافی ها قیمت ها را از تابلوهای خود حذف کرده اند، نرخ دلار نیز دیروز در تابلوی صرافی ها به 3هزار و 200تومان کاهش یافت .
گفتنی است در پی کاهش قیمت انواع سکه در بازار، بانک مرکزی قیمت سکه های پیش فروشی را با کاهش 50 هزارتومانی، 1 میلیون و 200 هزارتومان تعیین کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار