پانا گزارش می دهد

ایجاد سافاری در دهکده طبیعت قزوین

طرح ایجاد سافاری در دهکده طبیعت قزوین یکی از برنامه های حمایتی از حیوانات است که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

کد مطلب: ۶۱۶۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا از استان قزوین، قزوین برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری بالاخره نیاز به یک دهکده طبیعت داشت، دهکده ای که هم به شهر قزوین نزدیک می بود و هم ظرفیت جذب مسافران و گردشگران را می داشت. بوستان باراجین بهترین مکان برای ایجاد این زیستگاه حیوانات بود.

ایجاد دهکده طبیعت قزوین در بوستان ملی باراجین حرکتی رو به جلو و خلاقانه به حساب می آید که امروز توانسته 100 گونه جانوری و دو هزار حیوان را در خود جای دهد و از آن ها مراقبت کند.

طرح ایجاد سافاری در دهکده طبیعت قزوین یکی از برنامه های حمایتی از حیوانات است که عملیات اجرایی آن آغاز شده است و چندی پیش نیز معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور از نزدیک در جریان ساخت سافاری و فعالیت های دهکده قرار گرفت.

نادررضا نوری در گفت وگو با خبرنگار پانا در استان قزوین، ایجاد سافاری در مساحت یک هکتار در بوستان باراجین را برای نگهداری حیوانات بسیار موثر دانست و بیان کرد: این طرح در هفت دره و با حمایت دولت و شهرداری قزوین با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان که 20 میلیارد تومان آن را دولت و 10 میلیارد تومان دیگر را شهرداری قزوین پرداخت می کند، کار اجرایی خود را شروع کرده است.

ساخت سافاری در دهکده طبیعت قزوین از اهمیت بسزایی برخوردار است و می تواند فضای مناسبی برای نگهداری از حیوانات باشد. همچنین بوستان ملی باراجین مساحتی بالغ بر یک هزار و 400 هکتار دارد که در بخش شمالی شهر قزوین قرار گرفته است و به دلیلی نزدیکی به اتوبان بهترین مکان تفریحی برای گردشگران به حساب می آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار