شهردار قدس در آستانه افتتاح مجموعه آمفی‌تئاتر باغ ملی عنوان کرد:

شهرستان قدس قطب فرهنگی استان تهران

شهردار شهرستان قدس از افتتاح بزرگ‌ترین سالن آمفی تئاتر غرب استان تهران در شهر قدس خبر داد.

کد مطلب: ۶۱۶۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش ‍پانا شهرستان های تهران ، محمدصادق کولیوند با بیان اینکه حوزه‌های فرهنگ و ورزش در سال‌های اخیر مورد توجه ویژه مدیریت شهری شهر قدس بوده و این توجه وافر موجب برداشتن گام‌های بزرگی در این حوزه‌ها شده ، اظهار داشت: یکی از اقدامات بزرگ و ماندگار در حوزه فرهنگ، مجموعه آمفی تئاتر باغ ملی میباشد که با مساحت 5400 مترمربع به عنوان بزرگ‌ترین سالن آمفی‌تئاتر غرب استان تهران احداث شده است .

شهردار قدس افزود: همچنین این مجموعه دارای 15 هزار مترمربع محوطه فضای باز شامل آمفی تئاتر روباز، باغ مشاهیر، نمایشگاه روباز، باغ پرندگان، فضای سبز، آبنما و پارکینگ با ظرفیت بیش از 100 دستگاه خودرو است .

وی با بیان اینکه در این پروژه 4 هزار مترمربع پیاده‌روسازی و به طول 3 هزار متر جدولگذاری انجام شده است، خاطرنشان کرد: ساختمان آمفی تئاتر در باغ ملی شهر قدس، به وسعت یک هکتار قرار گرفته و طبق طرح جدید جانمایی و مبلمان، ظرفیت سالن با گنجایش بیش از ۸۵۰ صندلی برآورد شده است. اعتبار هزینه شده برای این پروژه ۱۸۵ میلیارد ریال بدون احتساب زمین است که به نظر بسیاری از کارشناسان پس از تالار وحدت تهران، بزرگ‌ترین و مجهزترین سالن آمفی‌تئاتر کشور است .

کولیوند تصریح کرد: اجرای این پروژه که یکی از مجموعه‌های فرهنگی فاخر در سطح کشور محسوب می‌شود، از سال 1382 آغاز شده، اما روند ساخت آن به کندی پیش می‌رفت تا اینکه در دوره فعلی مدیریت شهری اراده‌ای قوی جهت تکمیل و بهره‌برداری از آن شکل گرفت تا شمارش معکوس برای افتتاح این مجموعه فاخر آغاز شود .

شهردار قدس با بیان اینکه مجموعه آمفی تئاتر باغ ملی در اردیبهشت ماه افتتاح خواهد شد، یادآور شد: این مجموعه طی مراسمی باشکوه با حضور جناب آقای لاریجانی، رییس محترم مجلس شورای اسلامی افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید .

وی گفت: پیش از این شهر قدس به عنوان یکی از قطب‌های اصلی در حوزه ورزش محسوب می‌شد که با بهره‌برداری از سالن آمفی‌تئاتر باغ ملی، این شهر به عنوان یکی از قطب‌های مهم حوزه فرهنگ وهنر نیز شناخته خواهد شد و هنردوستان شهر قدسی می‌توانند از این مجموعه استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار