گزارش پانا از نشست خبری نلسون ماندلا؛

مرگ فیدل کاسترو باعث عدم حضورش در فیلم شد/ روایت صلح ایرانی در ماندلا

مهتاب کرامتی بازیگر شناخته شده سینمای ایران در نشست خبری نلسون ماندلا گفت: محمد جواد ظریف کمک شایانی به ساخت فیلم نلسون ماندلا کرد و امیدوارم او را همچنان در کنار مردم ببینیم .

کد مطلب: ۶۱۴۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا؛ نشست خبری فیلم نلسون ماندلا برای همیشه ظهر امروز با حضور کارگردان، عوامل فیلم و نمایندگان وزارت امور خارجه صبح امروز در مجتمع رایزن برگزار شد.
بر اساس این گزارش در بخشی از این نشست ، میثم شاه‌بابایی کارگردان فیلم نلسون ماندلا برای همیشه در بخشی از این نشست با اشاره به چگونگی ساخت این فیلم گفت: ساخت این پروژه از زمان فوت ماندلا آغاز شد. ابتدا قصد داشتیم فقط فیلمی درباره مراسم وداع بسازیم اما به مرور پروژه وسعت بیشتری گرفت و برای ما ماندلا تبدیل به یک سنبل، هدف و جریان فکری شد.
وی خاطر نشان کرد: مرز بین فیلم داستانی و مستند درباره این فیلم باریک است،ما در این فیلم به دنبال بازسازی مستندگونه نیستیم. برخی ها درباره فیلم های مهدویان با من صحبت کردند اما باید بگویم من متاسفانه تا کنون فیلم‌های آقای مهدویان و فیلم ایستاده در غبار را ندیده‌ام اما با مطالبی که درباره ان خواندم متوجه شدم که فیلم های او بسیار خوب هستند و ایشان تبحر خاصی در فضاسازی مستند دارد.
این کارگردان در ادامه با اشاره به کمکهایی که وزارت امور خارجه برای ساخت این فیلم انجام دادند ؛ اظهار کرد: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و معاونت های مختلف وزارت امور خارجه از این پروژه حمایت کردند و هرچند ما نگرانی‌ای برای انتخابات نداریم اما امیدواریم که این حمایت‌ها همچنان ادامه داشته باشد.
وی تصریح کرد: معتقدم فرهنگ نقش مهمی دارد و این فرهنگ است که سیاست را می‌سازدنه سیاست فرهنگ را و ما با همین پیشینه هیچ نگرانی از انتخابات ریاست جمهوری پیش رو نداریم.

به گزارش پانا ، در بخش دیگری از این نشست مهتاب کرامتی یکی از بازیگران فیلم نیز با اشاره به چگونگی حضورش در جمع عوامل این فیلم گفت: آنچه برای من در این فیلم مهم‌تر از فعالیت حرفه‌ای‌ام بود؛ همراهی بود که در این فیلم وجود دارد. از طرف دیگر ماندلا برای من سنبل صبوری و باور بود و من از او آرامش را یاد گرفتم، آنهم در دنیایی که پر از خشونت و درگیری است.

وی یادآور شد: ما در این پروژه اصلاً قصد نداریم تا کار بسیار عظیمی انجام بدهیم و به همین دلیل عقیده دارم نباید توقع خود را از یک فیلم بالا ببریم. معتقدم همیشه وقتی با توقع وارد سینما می‌شویم اثری که می‌بینیم راضی‌کننده نیست. ما در این فیلم تلاش می‌کنیم که یک فیلم خوب و قابل قبول بسازیم.

کرامتی در ادامه به تفاوتهای این فیلم و فیلم سینمایی فرزند چهارم اشاره کردو افزود: فیلم نلسون ماندلا برای همیشه کاملاً‌ با فرزند چهارم متفاوت است زیرا ما در آن فیلم با یک اثر سینمایی مواجه بودیم و فیلمنامه‌ای از پیش‌تعیین شده داشت.

وی در ادامه با اشاره به کمک های وزارت خارجه برای ساخت این فیلم گفت: در ساخت این فیلم شاید کارشکنی های بسیاری شد اما امروز اصلا وقت خوبی برای صحبت درباره آن نیستو باید تشکر کرد از آقای ظریف که همواره کنار ما بود و امیدوارم همچنان کنار ملت و مردم ما باشند.
بر اساس این گزارش در ادامه مهدی کریمی تفریشی (تهیه‌کننده فیلم) این اثر نیز به توضیحاتی درباره ساخت این پروژه دادد و گفت: این پروژه می‌تواند نشان‌ خوبی از وضعیت صلح و دوستی ایرانیان باشد. امروز متاسفانه تبلیغات بدی علیه کشور ما در جهان وجود دارد و ساخت فیلم‌ها می‌تواند در اصلاح وجه ایران و تصویر ایران تاثیر بگذارد.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه عکس این فیلم در پاریس، استرالیا و نیویورک گفت: حمایت‌های خوبی از این فیلم شده و شخص جواد ظریف حتی زمانی که در سفر بودند نیز تلفنی درباره آخرین وضعیت این فیلم سوال می‌کردند.
تفرشی ادامه داد: قرار بود در این فیلم نیز فیدر کاسترو به‌صورت پررنگ حضور داشته باشند اما به دلیل فوت ایشان این کار امکانپذیر نشد.
پورصمدی فیلمبردار فیلم نیز گفت: حضور در این فیلم برای من جدا از یک پروژه سینمایی به دلیل شخصیت خود ماندلا است زیرا ماندلا از اخلاقی صحبت می‌کند که کمیاب است. او دیگران را می‌بخشد اما ظلم‌ها را فراموش نمی‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار