مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی در گفت گو با پانا:

جشن سپاس معلم در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می شود

مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی از برگزاری جشن سپاس معلم در مدارس استان همزمان با هفته گرامی داشت مقام معلم خبر داد.

کد مطلب: ۶۱۴۳۳۸
لینک کوتاه کپی شد

ناصر مقدم در گفت و گو با خبرنگار پانا در تشریح برنامه ها و فعالیت های این سازمان به مناسبت هفته گرامی داشت مقام معلم اظهار داشت: همچون سال های گذشته برنامه های این سازمان با عنوان جشن سپاس معلم در کنار سایر برنامه های تربیتی اثرگذار برای نهادینه سازی فرهنگ تکریم مقام شامخ معلم توسط دانش آموزان با محوریت اعضای تشکیلات پیشتازان و فرزانگان در مدارس استان برگزار می شود.

وی با بیان این که همزمان با 12 اردیبهشت زنگ سپاس معلم در مدارس استان نواخته می شود، گفت: در مراسم صبحگاه این زنگ توسط یکی از دانش آموزان ترجیحاً فرزندان شهداء، جانبازان، وآزادگان نواخته می شود و سپس تمامی دانش آموزان به صورت گروهی و هماهنگ عبارت" معلم عزیزم سپاس، سپاس، سپاس" را تکرار می کنند و هنگام ورود به کلاس پس از ورود معلمین ارجمند، معلم یار به دانش آموزان بر پا داده و همان عبارت را دانش آموزان مجدداً تکرار می نمایند.

مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی یکی دیگر از برنامه ها را "حرف دلم به معلم عزیزم" عنوان کرد و ادامه داد: حرف دلم بهترین هدیه به معلم است با این هدف دانش آموزان دفترچه ای را از قبل آماده کرده و دل نوشته ها، اشعار و نقاشی های خود را هر نفر در یک برگ ثبت کرده و به معلم خود تقدیم می کنند.

مقدم تصریح کرد: در یکی از روزهای هفته معلم با هماهنگی مسئولین مدرسه تعدادی از دانش آموزان به دیدار معلمین بازنشسته رفته و از مقام شامخ آنان تجلیل می کنند و یا چنانچه معلمی در بیمارستان بستری است دانش آموزان با شاخه ای گل از آنان عیادت می کنند.

وی اظهار داشت: در یکی از روزهای هفته معلم، دانش آموزان و معلمین به گلزار شهداء رفته و با معلمین شهید تجدید میثاق می کنند و بازگویی خاطرات و روحیه ها و اخلاق معلمین شهید در حاشیه این برنامه برای دانش آموزان اثر بخش و مفید خواهد بود.

مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی تاکید کرد: جشن سپاس معلم به مناسبت هفته معلم با محوریت دانش آموزان به ویژه اعضای پیشتازان و فرزانگان سازمان دانش آموزی با حضور مسئولین شهرستانی در تمامی مدارس استان برگزار می شود.

مقدم تصریح کرد: تشكيل كميته گرامي داشت مقام معلم در مدرسه، فضاآرايي مدرسه در ايام گرامي داشت مقام معلم، طراحي ميز استاد در مقام سپاس گزاري استاد شهيد مطهري و شهيدان رجايي و باهنر، اجراي سرود دسته جمعي با موضوع سپاس معلم، كاشت نهال به نام يكي از معلمان پيش كسوت با هماهنگي مدير مدرسه، تهيه دفترچه دل نوشته هاي دانش آموزان (دفتر سپاس ) خطاب به معلمان خود با عنوان بهترين هديه به صورت مجزا در كلاس و اهداء شاخه گل به معلمان در بدو ورود به مدرسه از جمله عناوین فعالیت ها و برنامه های کلی جشن سپاس معلم خواهند بود.

وی همچنین ازمشارکت سازمان دانش آموزی استان با ستاد بزرگداشت مقام معلم در برگزاری جشن های هفته معلم خبر داد و گفت: در ایام هفته معلم، یک گروه از پیشتازان سازمان دانش آموزی ملبس به لباس تشکیلاتی و حمایل در مقابل درب ورودی اداره آموزش و پرورش نواحی و مناطق خود به صورت گارد تشریفات مستقر شده و یک گروه دیگر با گل و شیرینی از کارکنان آموزش و پرورش استقبال می کنند.

مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی ادامه داد: در همین راستا در اولین روز هفته معلم، یاور مربیان منتخب از نواحی پنجگانه تبریز یعنی 15 نفر دانش آموز پیشتاز و 15 نفر دانش آموز فرزانه با اهداء گل و شیرینی به کارکنان اداره کل آموزش و پرورش استان مقام شامخ معلم را گرامی خواهند داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار