به مدت چهار روز؛

نشست منطقه ای کنوانسیون تهران در بندرانزلی آغاز به کار کرد

اجلاس منطقه ای کنوانسیون تهران با هدف آمادگی، واکنش و همکاری منطقه ای در مقابله با سوانح آلودگی نفتی به مدت چهار روز در شهرستان بندر انزلی آغاز شد.

کد مطلب: ۶۱۴۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان، اجلاس منطقه ای کنوانسیون تهران ظهر یک شنبه با هدف اجرایی شدن پروتکل اکتائو، و آمادگی، واکنش و همکاری منطقه ای در مقابله با سوانح آلودگی نفتی با حضور معاون محیط زیست دریایی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، استاندار و مدیرکل محیط زیست گیلان و جمعی از مدیران استانی با پیغام ویدئویی معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در شهرستان انزلی برگزار شد.

معاون محیط زیست دریایی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این نشست با اشاره به شکل گیری همکاری منطقه‌ای حفظ محیط زیست در دریای خزر از سال ۱۹۹۸ اظهار کرد: تا کنون سه فاز از پروتکل یاد شده اجرایی شده و در این راستا در جمهوری آذربایجان، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان اجلاس کنوانسیون تهران برگزار شده است.

پروین فرشچی با بیان اینکه انتقال دبیرخانه موقت کنوانسیون دریای خزر از ژنو به کشورهای منطقه از تصمیمات مهمی است که در این اجلاس گرفته می شود، گفت: ضمن استقرار دبیرخانه کنوانسیون دریای خزر در دوره های چهار ساله در یکی از کشورهای منطقه، راهبردهای مهمی نیز برای مقابله با آلودگی و حفظ دریای خزر تدوین شده است.

وی همچنین به نهایی شدن چهار پروتکل در مورد دریای خزر اشاره و اظهار کرد: در نشست منطقه‌ای کنوانسیون تهران پایش و ارزیابی محیط زیست دریایی مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل محیط زیست گیلان نیز در ادامه این نشست تشکیل کارگروه پایش دریای خزر، و بررسی پیش نویس پروتکل توسعه پایدار دریای خزر را از اهداف برگزاری این اجلاس عنوان کرد و گفت: نشست امروز اولین نشست برای اجرایی کردن پروتکل آکتائو است که امیدوارم نتیجه آن ثمر بخش باشد.

قربانعلی محمدپور افزود: این دوره از نشست ها با شعار خزر پاک و ایمن در گرو تعامل منطقه ای برگزار شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار