طرح « مشق مهربانی » معلول جسمی -حرکتی را به تحصیل بازگرداند

رویکرد جدید دولت در انسداد بیسوادی و طرح « مشق مهربانی » بسیاری از معلولان جسمی - حرکتی را به ادامه تحصیل بازگردانده است.

کد مطلب: ۶۱۴۰۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا سعدآباد به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش منطقه سعدآباد ، سال 1393 بود که با اجرای طرح « مشق مهربانی» ، دانش آموز علیرضا معین توسط کارشناس فرهنگی هنری وقت ، خانم برج ثریا بعنوان معلول حرکتی - جسمی ( دیستروفی عضلانی دوشن ) به آموزش و پرورش معرفی شد.

خانم برج ثریا در این زمینه می گوید : این دانش آموز بدلیل بی توجهی مسئولین و به دلیل مشکلات حرکتی که داشته نتوانسته در جایی ثبت نام کند ، همچنین بی توجهی بهزیستی و کمیته امداد در تهیه امکانات رفاهی برای وی در عقب ماندن علیرضا تاثیر بسزایی داشته است .

اما با رویکرد جدید دولت در انسداد بیسوادی و طرح « مشق مهربانی » ، علیرضا نیز توانست با همکاری مجموعه آموزش و پرورش بخصوص ریاست اداره محمد حاجب ، امکانات رفاهی و آموزشی را تا منزل پدری این دانش آموز برده و امروز شاهد رشد علمی این دانش آموز در بین همسن و سالان خود باشد .

رئیس آموزش و پرورش منطقه سعدآباد بیان داشت : با تمام کمبودها و مشکلاتی که آموزش و پرورش با آن روبرو است توانستیم با فراهم کردن وسایل مورد نیاز علیرضا جهت تدریس چه بصورت خصوصی در منزل و چه امکانات ایاب و ذهاب تا مدرسه مانع از عقب افتادن او از آموزش شویم .

مادر علیرضا نیز که از شادی اشک شوق میریخت گفت: باور کردنش برایمان سخت بود که ببینیم پسرمان مورد توجه مسئولین قرار گرفته و همه امکانات آموزشی را برای وی اماده کرده اند . امروز علیرضا کلاس هشتم هست و از تلاش های مسئولین آموزش و پرورش ، ریاست اداره ، خانم برج ثریا و تمام مربیان و معلمینی که بدون منتی تلاش کردند که امروز علیرضا در این جایگاه باشد کمال تشکر را دارم .

مادر علیرضا معین خطاب به سایر مسئولین عنوان داشت : امید دارم که سایر مسئولین و نهادها هم مانند آموزش و پرورش به این افراد توجه ویژه ای داشته باشند و گوشه ای از مشکلات این خانواده ها را بر طرف نمایند

لازم به ذکر است که در مراسمی از زحمات معلم این دانش آموز توسط ریاست اداره و جمعی از همکاران اداری تقدیر به عمل آمد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار