رییس سازمان مدیریت بحران‌ کشور:

پرداخت 200 میلیون ریال وام برای منازل روستایی آسیب دیده در سیل

رییس سازمان مدیریت بحران‌ کشور از پرداخت 200 میلیون ریال وارم با کارمزد 4 درصد برای منازل مسکونی روستایی تخریب شده در حادثه سیل خبر داد.

کد مطلب: ۶۱۳۷۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، اسماعیل نجار در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اظهار داشت: برای منازل مسکونی روستایی که در حادثه سیل تخریب شده و یا آسیب دیده اند بر اساس دستور العمل 200 میلیون ریال وام با کارمزد 4 درصد و همچنین 50 میلیون ریال کمک بلا عوض اعطاء می شود و 20 میلیون ریال کمک هزینه کفن و دفن به خانواده متوفی پرداخت می شود.

وی افزود : 20 میلیون ریال نیز کمک هزینه معیشتی نیزبه کسانی که آسیب دیده اند به صورت بلاعوض اعطاء می شود که روی هم 70 میلیون ریال خواهد شد و در این زمینه هم تلاش ما برای این است که تا جایی که میسر است هم به این افراد کمک کنیم و هم به افرادی که به احتمال حوادث بعدی باید از منازل مسکونی خود جا به جا شوند.

رییس سازمان مدیریت بحران‌ کشور با بیان این که دولت تا این لحظه کمک های خودش را در این زمینه دریغ نداشته، ادامه داد : به زودی میزان خسارات وارده به زیر ساخت ها محاسبه و اعلام می شود و دولت محترم نیز تاکید دارند در جلسه دولت مطرح و تامین اعتبار شود .

نجار گفت: روستاییان در خصوص خسارت های وارده به بخش کشاورزی و دامی نیز از طریق صندوق توسعه بیمه کشاورزی می توان کمک هزینه و وام دریافت کنند.

خبرنگار: اسما نریمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار