ارتقا بودجه 600 میلیارد تومانی شهرداری ساری در سال جاری

شهردار ساری از ارتقا بودجه 600 میلیارد تومانی شهرداری این شهر در سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۶۱۲۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، مهدی عبوری در جشن تپش که به مناسب ولادت امام علی (ع) در ورزشگاه شهید متقی ساری برگزار شد، با اشاره به اینکه عملگرایی و استمرار پروژه‌ها عمرانی، خدماتی، فرهنگی و اجتماعی سبب رضایت شهروندان می‌شود، اظهار داشت: بعضی‌ها فکر می‌کنند این امیدآفرینی با جلسات، سخنرانی و همایش‌های بیهوده به سرانجام می‌رسد.

ارتقا بودجه 600 میلیارد تومانی شهرداری ساری در سال جاری

عبوری ضمن اینکه از ارتقا بودجه 600 میلیارد تومانی شهرداری در سال جاری خبر داد، افزود: اگر اتفاقات 5 ساله مدیریت شهری مرور شود خواهیم دید بودجه شهرداری ساری در سال 91 قریب به 79 میلیارد تومان بوده است.

این مسئول تصریح کرد: این ارتقا بودجه شهرداری یعنی همان حماسه اقتصادی است که مورد نظر رهبری قرار داد.

عبوری در ادامه گفت: این افزایش 750 درصدی بودجه فشار به مردم نیست بلکه گرفتن حق و حقوق مردم از دستگاه‌های اجرایی است که تاکنون پرداخت نشده بود.

شهردار مرکز استان اظهار کرد: قریب به یک‌هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه شهری قرار داد بسته شد که نتیجه آن در سطح شهر دیده می شود.
وی به آب گرفتگی‌های معابر شهر ساری در سالهای گذشته اشاره کرد و گفت: اجرای قریب به 40 کیلومتر کانال آب‌های سطحی با قرار داد 150 میلیارد تومان می‌خواهد معضلات این بخش از شهر را بر طرف کند.

عبوری به وجود خیابان‌های خاکی در شهر ساری اشاره کرد و ادامه داد: در بخش آسفالت طرح بتن‌ریزی در سال 66 و 67 از دستور کار شهرداری خارج شد یعنی بعد از 28 سال شهرداری به این خیابان‌ها سرزده است.

شهردار ساری تصریح کرد: کیلومترها پیاده‌رو سازی در خیابان‌های اصلی و فرعی صورت گرفت هر چند برخی مشکلات وجود دارد که پرسنل فنی برای جلب رضایت شهروندان باید به رفع آن بپردازند.

شهردار ساری معضلات ترافیکی را بخش دیگری از مشکلات مردم ساری در مرکز مازندران دانست و گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر ساری برای این موضوع اقدامات چشمگیری انجام دادند که با احداث خیابان‌های جدید، روگذر، زیر گذر، میادین و دوربرگردان‌های جدید اقدام به رفع این مشکل در مرکز مازندران کردند.


عبوری، به اتفاق موثر فاز اول 30 متری مهیار به اندرخورا اشاره کرد و افزود: مردم به عینه می‌بینند و لمس می‌کنند که تعریض خیابان‌های پرتردد، مذهبی و تاریخی چگونه به درستی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ترافیک پل ذغال‌چال تا پایان پل تجن ساعت‌ها به طول می‌انجامید با افتتاح پل سردار نوری این معضل کاهش یافت، گفت: یادمان است در ترافیک بلوار کشاورز و کمربندی جنوبی چگونه در ترافیک می‌ماندیم و با ساخت پل 120 روزه شهیدان رضایی این معضل حل شد.

بهره برداری از زیرگذر شهید کمالی منطقه ذغال چال و هولا در ماه رجب و شعبان

عبوری با اشاره به اینکه در ایام مبارک رجب و شعبان زیر گذرهایی با نام شهید کمالی در منطقه ذغال چال و هولا مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، بیان کرد: همین احداث دوربرگردان‌ها به زعم برخی‌ها کاربزرگی نیست اما شما مردم شهر که دقیقه‌ها پشت ترافیک می‌ماندید باید شهادت دهید.

شهردار ساری از احداث دوربرگردان استاندارد بلوار کشاورز و امام رضا (ع) در دو ماه آینده خبر داد.

احداث 15 پارک در مدت 5 سال

این مسئول به سبزه میدانی که متعلق به قبل از انقلاب بود اشاره کرد و افزود: پارک مرحوم دامادی به دوران دفاع مقدس بر می‌گردد و در این مدت 5 ساله 15 پارک احداث شد که به 13 پارک موجود در ساری اضافه شد.

عبوری به احداث پارک مادر در شمال شهر و پارک اتحاد در جنوب شهر ساری اشاره کرد و گفت: بوستان ولایت در قلب شهر قرار است که در ایام شادی ماه شعبان آب و جارو ‌شود و میزبان شما مردم غیور می‌شود.

وی با بیان اینکه در اجرای فعالیت‌های عمرانی پارک چشم‌نواز ملل در حاشیه رودخانه تجن در کنار همه پارک‌های بزرگ با عزم مردم ساخته شد، تصریح کرد: باید نوید پارک ویژه بانوان در کشور را به بانوان شهر بدهم بگویم که همکاران ما در شهرداری در حال تجهیز این پارک هستند که خدمات کامل اجتماعی و تفریحی به بانوان ارائه می‌دهد.

افتتاح میدان کارگر توسط کارگران شهر در 11 اردیبهشت ماه

عبوری با تاکید براینکه مردم ساری با مشکل و معضل بیکاری مواجه هستند، افزود: دغدغه مقام معظم رهبری بیکاری جوانان است و این عملگرایی تا پیشرفت، یعنی تولید و اشتغال را می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه مازندران بیشترین فارغ‌التحصیلان بیکار کشور را دارد، تصریح کرد: ما برای قصه پر غصه بیکاری در ساری برنامه داریم و می‌توانیم این معضل را با توسعه گردشگری حل کنیم.

این مسئول با بیان اینکه احداث میدان کارگر در تقاطع شهبند و امیر مازندرانی در 11 اردیبهشت روز جهانی کارگر توسط کارگران این شهر افتتاح می‌شود، اظهار کرد: همه این موارد بخشی از فعالیت‌های جریان بزرگ عملگرایی است که مد نظر رهبری قرار دارد.

وی به احداث فاز دوم پارک ملل به مساحت یک‌هزار هکتار در سال جاری و احداث پارک سکوتپه به وسعت یک‌هزار و 200 هکتار اشاره کرد و افزود: سنگ فرش کردن خیابان‌های شهر سبب رونق بازار و حل معضل بیکاری می‌شود.

عبوری با بیان اینکه در روزهای آینده کانکس‌های برای تحویل پسماند در سطح شهر قرار می گیرد، گفت: مردم باید در این رابطه همکاری لازم را داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار