زریبافان: به هیچ جناحی وابسته نیستم

رئیس سابق بنیاد شهید گفت: مسئله احراز صلاحیت بنده مربوط به شورای نگهبان است. من متعلق به هیچ جناحی نیستم و مستقل آمده ام و تا آخر ایستاده ام و به هیچکس وابسته نیستم.

کد مطلب: ۶۱۲۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سیاسی پانا مستقر در ستاد انتخابات کشور، مسعود زریبافان رئیس سابق بنیاد شهید و معاون احمدی نژاد صبح امروز اعلام کاندیداتوری کرد.

وی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مهمترین برنامه شرکت مردم در انتخابات است. کشور در 38 سال قبل با رهبری امام خمینی نظام مقدس جمهوری اسلامی مستقر شد و مردم در رفراندومی بزرگ به حداکثر آراء نظام رای دادند. زیرا قبل نظام شاهنشاهی و دیکتاتوری بر ایران حاکم بود و مردم نظام جمهوری اسلامی را نظامی نجات بخش برای خود می دانستند.این نظام نظامی برای آباد کردن دنیای مردم، برقراری عدالت و ایجاد زندگی شرافتمندانه همراه با رفاه کامل زیرسایه دین مبین اسلام بود.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی سربلند بوده که مردم همواره در همه عرصه ها همراه نظام بوده اند که این خود توفیق بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس سابق بنیاد شهید ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران دو رکن جمهوریت و اسلامیت دارد یعنی مردم سالاری دینی است و بر اساس جمهوریت نظام، مردم با حضور در انتخابات سرنوشت خود و کشور را تعیین می کنند و بر اساس اسلامیت نظام قوانین نجات بخش اسلامی را اجرا می کنند.

مسعود زریبافان گفت: اما چطور است با این همه منابع سرشار و رهبریهای هوشمندانه امام و رهبری پس از 38 سال هنوز با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم باید بدانیم علت آن چیست. مشکل در ساختار قوانین و برنامه ها نیست زیرا جمهوری اسلامی ساختار، قوانین و برنامه های خوبی دارد اما مسوولین و مدیران اعتقادی و التزامی به اجرای قوانین ندارند و همین موضوع باعث شده است که مشکلاتی نظیر فقر و بیکاری در کشور وجود داشته باشد و مردم از نظر معیشتی دچار مشکل شوند.

وی افزود: کشورما با منابع سرشار و مردمی خوب با توزیع ناعادلانه منابع تبعیض، رانت ، ویژه خواری و ویژه خواهی و فساد اداری مواجه است اگر ما منابع را عادلانه تقسیم کنیم همه مشکلات حل و فصل می شود.

رئیس سابق بنیاد شهید ادامه داد: باید با موانعی که در راه توزیع عادلانه منابع وجود دارد مبارزه شود و از پارتی و تبعیض جلوگیری شود.

وی گفت: چرا وقتی جوانی می خواهد وامی 5 یا 10 میلیون تومانی بگیرد این همه موانع بر سرراهش است اما افرادی خاص به دلیل ارتباطی که با مسوولان دارند و کسانی که دارای امضای طلایی هستند منابع را به سمت خود سرازیر می کنند.

زریبافان گفت: اگر ما منابع را عادلانه توزیع کنیم و قوانین را آنگونه که هست اجرا کنیم هیچ مشکلی به وجود نمیاید.

وی ادامه داد: ما خادم مردم هستیم و هیچ مقامی بالاتر از خدمت به مردم نیست و من آمده ام که به صورت شجاعانه با فساد و تبعیض مبارزه کنم.مسوولین و مدیران باید خود را خادم مردم بدانند نه رییس مردم و به فکر آباد کردن دنیای مردم باشند و با فساد و تبعیض مبارزه کنند در صورتیکه انتخاب شوند مصونیت های سیاسی و قضایی مدیران را بر می دارند.

رئیس سابق بنیاد شهید افزود: در گذشته دولتهای مختلف خدماتی هم داشته اند اما عیب هایی نیز داشته اند و بنده مصمم هستم که از تمام تجربیات آنها استفاده کنم و دولت 11+1 را تشکیل دهم.

وی گفت: قضاوت اصلی عملکرد دولت ها بر عهده مردم است . در قضیه تحقیق و تفحص از بنیاد شهید هیچ تخلفی وجود نداشت به همین دلیل پرونده مختومه شد و در قانون به صراحت ذکر شده که اگر تحقیق و تفحص به تصویب کمیته و کمیسیون نرسید قابل قرائت در صحن علنی مجلس نیست و به همین دلیل است که این تحقیق و تفحص در مجلس قرائت نشد.

زریبافان افزود: اینکه عده ای از نخبگان سیاسی برای ایجاد وحدت به خود کاندیدایی را معرفی می کنند یعنی اینکه برای مردم تعیین تکلیف کنند اما از نظر بنده باید تنوع و تکثر در کاندیداها وجود داشته باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار پانا گفت: مسئله احراز صلاحیت بنده مربوط به شورای نگهبان است. من متعلق به هیچ جناحی نیستم و مستقل آمده ام و تا آخر ایستاده ام و به هیچکس وابسته نیستم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار