ولادت مولود کعبه امام علی (ع) گرامی باد

حضرت علی علیه السلام مولود کعبه است و فاطمه بنت اسد (س) از در کعبه وارد نشد ،بلکه دیوار کعبه برای او به امر خدا شکافته شد و او وارد کعبه شد.

کد مطلب: ۶۱۲۴۲۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپانا شهرستانهای استان تهران ،امام على(ع) درروز جمعه 13 رجب سال سى‌‏ام عام الفيل و در خانه‌ی خدا متولد شدند، پدر آن حضرت ابوطالب فرزند عبدالمطلب بن هاشم بن عبد مناف عموی پيامبر(ص) و مادرش هم فاطمه دختراسد بن هاشم بودو بنابراين امام على(ع) از هر دو طرف هاشمى نسب است .

مادر آن حضرت، خداپرست بوده و با دين حنيف ابراهيم زندگى می‌كرد و پيوسته به درگاه خدا مناجات كرده و تقاضا می‌نمود كه وضع اين حمل را بر او آسان گرداندو فاطمه بنت اسد، مادر امير المؤمنين(ع)، در حالي كه هنگام تولد فرزندش فرا رسيده بود به زيارت خانه‌ی خدا رفت.

وی در این جا گفت :خدايا من به تو و به آن چه از رسولان و كتاب‌ها از جانب تو آمده‏اند ايمان دارم و سخن جدم ابراهيم خليل را تصديق می‌كنم و اوست كه اين بيت عتيق را بنا نهاده است. وبه حق آن كه اين خانه را ساخته و به حق مولودى كه در شكم من است، ولادت او را بر من آسان گردان.

در اين هنگام به فرمان خدا، ديوارهای خانه‌ خدا (كعبه) شكافت و فاطمه به درون خانه رفت و ديوار به هم بر آمد، فاطمه پس از سه روز بيرون آمد و در حالی كه اميرالمؤمنين(ع) را در بغل داشت، گفت من به خانه خدا وارد شدم و از ميوه ‏هاى بهشتى و بار و برگ آنها خوردم .

وقتی خواستم بيرون آيم هاتفى ندا كرد: اى فاطمه نام او را على بگذار كه او على است و خداوند على الاعلى می‌فرمايد،من نام او را از نام خود گرفتم و به ادب خود تأديب‌اش كردم و او را به غامض علم خود آگاه گردانيدم و اوست كه بت‌ها را در خانه من می‌شكند و اوست كه در بام خانه ‏ام اذان می‌گويد و مرا تقديس و پرستش می‌نمايد، خوشا بر كسی كه او را دوست داشته باشد و فرمانش را اطاعت كند و واى بر كسى كه با او دشمنی كرده و از او نافرمانی كند .

شایان ذکر است ،در بعضى روايات آمده،كه فاطمه بنت اسد پس از وضع حمل پيش از آن كه به دستور نداى غيبى، نام علی را برای آن حضرت برگزيند نام وی را حيدر انتخاب كرده بود و چون نام آن حضرت على گذاشته شد، حيدر يكی از القاب آن حضرت گرديد.

/خبرنگار : امیر غلامی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار