مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی خبر داد:

ثبت نام20هزار نفر در مراسم اعتکاف/اعتکاف دانش آموزی درمسجد استاد شاگرد

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از ثبت نام 20 هزار نفر در استان برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف خبر داد.

کد مطلب: ۶۱۱۹۰۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی در گفت و گو با خبرنگاران در تشریح برنامه های اعتکاف رجبیه اظهار داشت: اعتکاف امسال با شعاراستانی اعتکاف تعالی بخش ارزش های اخلاقی و اجتماعی روز های ۲۲، ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه در مساجد استان برگزار می شود.

وی از رشد 25 درصدی متقاضیان اعتکاف در سال جاری خبر داد و افزود: تا امروز 20هزار نفر برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف ثبت نام کرده اند که از این تعداد، 15 هزار نفر زن و 5 هزار نفر مرد هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: 124 مسجد در استان آماده پذیرایی از معتکفین است که از این تعداد 40 مسجد در تبریز و مابقی در شهرستان ها خواهد بود که در صورت نیاز و ثبت نام متقاضیان بیشتر در روز ها آتی این تعداد تا 133 مسجد قابل افزایش است.

حسینی گفت: ثبت نام اینترنتی معتکفین، توزیع 5 هزار جلد کتابچه ویژه برای آشنای بیشتر معتکفین با مسایل و احکام اعتکاف و دعوت از سخنرانان کشوری از جمله ویژگی های برجسته مراسم اعتکاف امسال هستند.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از ازدحام در مساجد، امسال ثبت نام اینترنتی برای اولین بار در استان راه اندازی شد و علاقمندان می توانند تا صبح روز 13 رجب یعنی 22 فروردین به این سامانه مراجعه و در مساجد دارای ظرفیت ثبت نام کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی هزینه ثبت نامی افراد در مراسم اعتکاف را 400 هزار ریال اعلام کرد و ادامه داد: همزمان با 13 رجب سالروز میلاد امام علی (ع) و روز پدر از پدران شهیدان مدافع حرم تجلیل خواهد شد و در روز آخر اعتکاف همزمان با سالروز شهادت حضرت زینب (س) ویژه برنامه هایی برای گرامی داشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم خواهیم داشت.

حسینی با بیان این که امسال اعتکاف تخصصی دانش آموزی، دانشجویی و مراکز نظامی در تبریزبرگزار می شود، گفت: اعتکاف دانشجویی به همت نهاد رهبری در درانشگاه برگزار می شود و دانشجویان پسر در مسجد دانشگاه تبریز، دانشجویان دختر در مسجد دانشگاه آزاد واحد تبریز و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی در مسجد رسول الله کوی دانشگاه معتکف خواهند شد.

وی با بیان این که در اعتکاف های تخصصی برنامه های فرهنگی و سخنرانی های متناسب با سن افراد برنامه ریزی می شود، افزود: اعتکاف دانش آموزی به همت انجمن اسلامی برگزار می شود و دانش آموزان در مسجد استاد شاگرد معتکف خواهند بود و افراد نظامی هم در مسجد پایگاه هوایی تبریز معتکف می شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: برنامه های مسجد جامع تبریز در این 3 روز از برنامه سلسبیل شبکه استانی پخش خواهد شد و اعمال روز اخر اعتکاف یعنی اعمال ام داود از طریق شبکه استانی به صورت زنده برای علاقمندان پخش می شود و همچنین در بقعه امام زاده سید حمزه و یا مصلی تبریز نیز اعمال روز آخر اتکاف برای علاقمندان برگزار می شود که محل دقیق از رسانه ملی اطلاع رسانی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار