شرکت 2هزارو400 نفر از دانش آموزان استان همدان در مسابقات قرانی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان از شرکت هزارو400نفر از دانش اموزان دختر و پسر در مسابقات قرآن و معارف اسلامی خبر داد.

کد مطلب: ۶۱۱۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد

حسن آقا یوسفی در گفت و گو با خبرنگار پانا گفت: در ابتدا 100 هزار نفر دانش آموز دختر و پسر در دو هزار مدرسه و 11 رشته با هم رقابت کردند.

وی گفت: 32 هزار نفر از این دانش آموزان به مرحله شهرستانی و 2400 نفر به مرحله استانی راه پیدا کرده و با هم رقابت می کنند.

حسن آقا یوسفی افزود: هزارو300 نفر دانش آموز پسر و هزارو100 نفر دانش آموز دختر در سی و پنجمین مسابقات قرآن دانش آموزان با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی با اشاره به این که مسابقات در 11 رشته به تفکیک دختران و پسران برگزار می شود افزود : مسابقات به مدت 9 روز در کانون مهدیه همدان برگزار می شود.

وی در ادامه از بالا بودن سطح مسابقه خبر داد و گفت: در این دوره از مسابقات از زبده ترین داوران قرآنی استان بهره گیری شده است.

یوسفی با اشاره به این که نفرات اول مسابقات به مسابقات کشوری راه می یابند گفت: مسابقات کشوری در تابستان 96 در استانهای خراسان رضوی و اردبیل برگزار خواهد شد .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان، با تاکید براینکه مسابقات امسال با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه و نظارت فنی کارشناسان حوزه قرآنی این اداره برگزار می شود، گفت : تهیه و اهدا جوایز نفرات برتر برعهده اداره اوقاف و امور خیریه است.

وی در پایان افزود: رشته های مورد مسابقه، قرائت-حفظ (عمومی،ویژه)-ترتیل-نهج البلاغه - صحیفه سجادیه - مداحی - اذان - احکام - تفسیر - انشا نماز می باشد.

سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن دانش آموزان از 19 تا 29 فروردین ماه سالجاری در همدان در حال برگزاری است.

/زینب سعیدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار