فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی:

خودروی پراید بیشترین آمار تصادفات را دارد/تبریز بالاترین تخلفات

فرمانده نیروی انتظامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به پرجمعیت بودن شهر تبریز گفت: با توجه به پرجمعیت بودن شهر تبریز بیشتر تخلفات و تلفات سوانح در این شهر رخ می دهد که در این تصادفات خودروی پراید با 38 درصد نقش به سزایی دارد و ما خواستار این هستیم که سهم خودروسازها را در تصادفات لحاظ کنند.

کد مطلب: ۶۱۰۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی،محسن حسن خانی در جلسه شورای ترافیک استان گفت: با تلاش و کوشش جمعی که انجام گرفت امسال استان آذربایجان شرقی جزو سه استان برتر در کاهش تلفات جاده ای شناخته شده است که در آمار، یک کاهش معقول و منطقی در تصادفات استان نسبت به سال قبل مشاهده می شود که این هم حاصل کوشش جمعی است.

وی در ادامه با اشاره دلخراش بودن تصادفات و سوانح گفت: در بین همه صحنه های دلخراش تصادفات جاده ای حتی کاهش دادن یک فقره تصادف هم بسیار با اهمیت است و ما هم سعی می کنیم که تلاش هایمان را افزایش دهیم چرا که هر جا که حساسیت به خرج داده شده و جدیت صورت گرفته است موفقیت را هم در بر داشته است چنان که در بحث های شهر بدون معتاد و بدون گدا با همت ناجا توانسته ایم با موفقیت گام برداریم.

وی با اشاره به اهمیت افزایش سطح فرهنگی در کاهش تخلفات و تصادفات گفت: اکثر تصادفات و حوادث مبنی بر اشتباه و سهل انگاری خود فرد بوده که باید برای حل کردن این مشکل با برنامه ریزی جدی و همکاری ارگان هایی مانند صدا وسیما، آموزش و پرورش و دانشگاه بتوانیم این فرهنگ سازی را در بین مردم ایجاد کنیم.

وی در ادامه در رابطه با تعداد تلفات در شهر های استان گفت: 655 نفر در داخل شهر های استان بر اثر سوانح درون شهری کشته شده اند و ما با توجه به کمبود امکانات باید سعی کنیم تا با برنامه ریزی و استفاده از حداقل امکانات این سوانح را کاهش دهیم.

ناصر میکائیلی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان نیز در این جلسه گفت: تعداد یک میلیون و 430 هزار دستگاه خودرو سواری در استان وجود دارد که 90 هزار دستگاه از آن در شهر تبریز در حال تردد هستند، همچنین تعداد 345 هزار موتور سیکلت هم در استان وجود دارد که بیش از نصف آن در شهر تبریز تردد می کنند.

وی با اشاره به تصادفات سال قبل استان گفت: تجزیه و تحلیل دلایل و علت های تصادفات سال و استفاده از این اطلاعات باعث شد تا از تلفات ناشی از تصادفات امسال مقداری جلوگیری شود همچنین در همین راستا وضعیت شهر تبریز هم در راستای انتظام بخشی به تردد ها و جلوگیری از تصادفات به صورت جدی بررسی می شوند.

میکائیلی در ادامه گفت: تخلفاتی که منجر به حادثه می شوند بیشتر مورد توجه این ارگان قرار گرفته است تا در همین راستا با افزایش نرخ جریمه ها از تصادفات حادثه ساز جلوگیری کنیم.

وی از کاهش تصادفات امسال نسبت به سال قبل خبرداد و گفت: تعداد 92 نفر نیز کاهش تصادفات فوتی داشتیم و همچنین تصادفات جرحی نیز نسبت به سال قبل بسیار کاهش یافته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استانبا اشاره به این که شهر آذرشهر پرحادثه ترین شهر از نظر حوادث و تلفات در استان است، گفت: از خطرساز ترین مکان ها ورودی شهر تبریز از سمت آذرشهر است که این قسمت دارای مشکلات زیادی است و کمربندی ایلخچی هم چهار نفر از تصادفات فوتی را به خود تعلق داده است که جزو مکان هایی هستند که نیاز به توجه بیشتری دارد.

وی با اشاره به این که اکثر تصادفات استان را خودروهای سواری پراید و پژو تشکیل می دهند گفت: تصادفات فوتی و جرحی را اکثرا سواری پراید تشکیل می دهد که 28 درصد از تصادفات استان است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان با اشاره به این که برخی از آموزشگاه ها و مدارس هم ایجاد مشکلاتی برای تردد خودرو ها می کنند گفت: مدارس دولتی و مهدهای کودک هیچ همکاری با این ارگان نکرده و باعث ترافیک های بسیاری در سطح شهر می شوند.

میکائیلی تصریح کرد: حدودا 37 درصد از تصادفات استان به دلیل کمبود پل های عابر هستند که تلفات این کمبود مربوط به سنین زیر ده سال و سنین بالای 60 سال است که این اشخاص توانایی استفاده از این پل ها را ندارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار