مشاور ریس سازمان میراث فرهنگی کشور مطرح کرد

تقابل جشن نوروز با پروژه ایران‌هراسی رسانه‌های خارجی

بازرس ستاد مرکزی اجرای خدمات سفر گفت: جشن نوروز ظرفیتی را فراهم می‌کند تا پروژه ایران‌هراسی رسانه‌های خارجی که سعی در معرفی ایران به‌عنوان عامل بحران‌آفرین دارند خنثی شود.

کد مطلب: ۶۰۹۵۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، مصطفی دهقان امروز در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران جشن نوروز را یک جشن بین‌المللی خواند و اظهار داشت: نوروز عامل اتحاد جهانیان است و به کمک مردم بحران‌زده خاورمیانه می‌آید.

وی با اشاره به قصد رسانه‌های خا جی در معرفی ایران به‌عنوان عامل بحران‌آفرین در منطقه گفت:جشن نوروزی ظرفیتی را فرام می‌کند تا پروژه ایران‌هراسی این رسانه‌ها خنثی شود.

مشاور رییس سازمان میراث فرهنگی کشورر با اشاره به حضور اقوام مختلف با تنوع و اشکال مختلف در جشن‌های نوروزی افزود: تنوع در برگزاری آیین نوروز خود ویژگی منحصر به فردی است و تمرین خوبی تا دستگاه‌های اجرایی با تعامل و هماهنگی زمینه‌ساز گردشگری رو به رشد باشند.

دهقان استانداری را محور اقدامات اجرایی ستاد خدمات سفر دانست و گفت: در مازندران شاهد نظم و هماهنگی در تسهیلات سفر بودیم و حال آنچه مهو است این است که پس از اتمام کار چالش‌ها ومشکلات بررسی شود تا زمینه‌ی حل آن‌ها فراهم گردد.

بازرس ستاد مرکزی اجرای خدمات سفر کشور با اشاره بع محدودیت بودجه‌ای دستگاه‌های اجرایی گفت: ارائه آمار اقماری به برنامه‌ریزی استانی و کشوری کمک می‌کند.

وی افزود: در صدد هستیم سامانه جامع اطلاع‌رسانی را برای مسافران داخلی و خارجی ارائه و کنیم و در کنار آن شکل کار دستگاه‌های مختلف بررسی شود و آمار درستی از اتفاقات ب دست آید.

بازرس ستاد مرکزی اجرایی خدمات سفر با تاکید بر اینکه سازمان میراث فرهنگی نمی‌تواند تنها مجری توسعه گردشگری باشد، گفت: پروژه گردشگری نیازمند فعالیت همه دستگاه‌های اجرایی است که لازم است در تعامل با یکدیگر فعالیت کنند.

دهقان با اشاره به اینکه مازندران توانست در حد بودجه و امکانات جذب گردشگر داشته باشد، تصریح کرد: اگر بخش گردشگری تقویت شود بار سنگین اقتصادی در بخش کشاورزی نیز تعدیل می‌شود.
وی بااشاره به رشد ۲۰ درصدی ورور گردشگر به استان سیستان و بلوچستان در نوروز امسال گفت: معرفی جاذبه‌های ناشناخته استان‌ها و توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی علاوه بر حفظ هویت و آورده اقتصادی سبب مهاجرت معکوس از شهر به روستا نیز می‌شود.

دهقان تقویت گردشگری داخلی را عامل موثر کاهش سفرهای خارجی دانست و بیان داشت: جذاب‌تر کردن مقاصد گردشگری داخلی توسط سازمان میراث و دستگاه‌های خدماتی و نیز ارائه بسته‌های مناسب گردشگری با توجه به میل مردم و فرهنگ کشور در تقویت گردشگری داخلی موثر است.

وی با اشاره به استقبال مردم از کنسرت‌های موسیقی داخل کشور گفت: امسال در مازندران شرکت 48 هزار نفر در کنسرت‌های موسیقی منجر به فروش 33 میلیارد و 425 میلیون ریال بلیت شده است.

مشاور رییس سازمان میراث فرهنگی کشور توسعه گردشگری داخلی را عامل کاهش هزینه‌های گردشگر ایرانی قلمداد کرد و گفت: با کاهش سفرهای خارجی خروج ارز از کشور نیز کمتر خواهد شد و در نتیجه عامل یاری‌رسانی به توسعه اقتصاد داخلی خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار