اختصاص اعتبار 100 میلیون تومانی به پنج روستای هدف گردشگری در مازندران

مدیرکل امور روستایی مازندران از اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان برای ارتقا گردشگری ۵ روستای هدف گردشگری در استان خبر داد.

کد مطلب: ۶۰۹۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، جان‌الله عبدی امروز در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد خدمات سفر استان با اشاره به اهمیت سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که در شعار سال‌های اخیر به‌طور ویژه دیده شده است، اظهار داشت: بر این اساس انتظار ما از مسئولین و مردم این است که برای ایجاد درآمد پایدار در روستاهای استان برنامه‌ریزی کنند.

مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران با اشاره به ظرفیت گردشگری روستاهای استان گفت: در سال 92 در مازندران 17 روستای هدف گردشگری معرفی شده بود که این تعداد در سال گذشته به 54 روستا و امسال نیز به 300 روستای هدف گردشگری رسید و در نظر داریم با هدف ارتقای ۳۰ روستا در هر شهرستان به هدف گردشگری مجموعا به رقم حدود 600 روستای هدف گردشگری برسیم.

عبدی اعلام کرد: کرد: از نیمه دوم سال 92، در مجموع 480 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی در بخش‌ها مختلف روستایی به حساب دهیارها واریز و یکهزار طرح اشتغالزا نیز احصا شد.

وی افزود: بنابر ابلاغ تسهیلات روستایی از سوی معاونت روستایی و بانک‌های عامل، 40 میلیارد تومان برای اجرای طرح‌ها روستایی در نظر گرفته شد که اعتبار برخی از این طرح‌ها پرداخت شده و مابقی نیز در حال گذراندن مرحله بانکی است.

مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران، با اشاره به بهره‌مندی پنج روستای هدف گردشگری از اعتبار زیرساختی گفت: ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ارتقا گردشگری روستاهای کندلوس نوشهر،لاجیم سوادکوه، آبگرم آمل، جنت‌بار رامسر و یوش بلده در نظر گرفته شده است.

این مسؤول به میزان اقامت گردشگران از روستاهای هدف گردشگری در مازندران اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح خدمات سفر تاکنون 2 میلیون و 159 هزار و 300 نفر اقامت در روستاها به ثبت رسید و همچنین یک میلیون و 293 هزار نفر گردشگر غیر اقامتی از روستاهای مازندران بازدید کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار