خیمه‌های معرفت عامل اشاعه فرهنگ اسلامی و هویت تاریخی است

معاون امور جوانان مازندران برپایی خیمه های معرفت را عاملی برای معرفت‌افزایی اقشار مختلف جامعه نسبت به تمدن اسلامی و هویت تاریخی آنان دانست و گفت: این امر در حقیقت منجر به اشاعه فرهنگ برای اقشار مختلف جامعه می گردد.

کد مطلب: ۶۰۹۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، لیلی احمدی ضمن اشاره به باور مردم نسبت به فرهنگ غنی ایرانی اسلامی و تاثیرگذاری بسزای خیمه های معرفت، گفت: حضور روحانیون داوطلب در خیمه های نماز و پاسخگویی به سوالات شرعی، احکام و مشاروه های خانوادگی اثر مثبتی در اعتلای این فرهنگ دارد.

معاون امور جوانان استان مازندران با بیان اینکه همه غرفه های خیمه معرفت فعالیت های کاربردی انجام می‌دهند، گفت: در این بین، غرفه پاسخگویی به مسائل شرعی، از روشی استفاده می کند که دارای جاذبه برای قشر جوان است به این ترتیب که موضوعات مبتلا به شرعی را به صورت فهرست وار در اختیار مراجعه کنندگان قرار می دهد که در یک نگاه کلی و گذرا، بسیاری از سوالات و شبهات را پاسخ می دهد، ضمن اینکه ایجاد ارتباط چهره به چهره مبلغان روحانی با مردم در این غرفه بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

احمدی ضمن اشاره به برپایی نماز جماعت در خیمه های نماز توسط روحانیون، گفت: این امر موجب ترغیب جوانان و عموم جامعه نسبت به ادای فریضه نماز در اول وقت خواهد شد.

معاون امور جوانان مازندران با اشاره به نهادینه کردن فرهنگ ایرانی اسلامی از دوره کودکی، گفت: روحانیون ضمن حضور در پست های ایمنی و سلامت، در فضای دوستدار کودک نیز حاضر شده، با کودکان رابطه دوستانه برقرار کرده و مسابقه قرآن بخوان جایزه بگیر را برگزار می کنند.

معاون امور جوانان استان مازندران با اشاره به اینکه خیمه های معرفت راهکاری فرهنگی برای مقابله با این هجمه دشمن محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: تقویت مبانی دینی، آشنایی با مفاخر و بزرگان و پشتوانه های معنوی و تمدن اسلامی و نیز دریافت خدمات مشاوره ای و تربیتی، نسل جوان را در مقابل خطرات فرهنگی مصون نگاه می دارد.

احمدی گفت: از ابتدای طرح تا کنون حدود ۶ هزار نفر از خدمات این خیمه ها بهره مند شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار