مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل خبر داد:

الزامی شدن تست خودروهای گازسوز در صدور معاینه فنی

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل گفت: مراکز معاینه فنی بدون تأییدیه شرکت بازرسی خودروهای گازسوز و دارای تجهیزات سی.ان.جی حق صدور برگه معاینه فنی را ندارند.

کد مطلب: ۶۰۷۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ، هاشم علایی با بیان این مطلب گفت: با هدف حمایت و صیانت از حقوق مردم و با تاکید شورای استاندارد، ما مکلف شدیم نسبت به استاندارد اجباری خودروهای سی.ان.جی اقدام کنیم .

وی تصریح کرد: با همکاری پلیس راهور و نهادها و دستگاه‌های مختلف اولین شرکت استاندارد اجباری در این حوزه با انجام فعالیت‌های بازرسی و آزمایشگاه همکار و تأیید صلاحیت‌ها فعالیت خود را آغاز کرده است .

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گفت: ما بحث آموزش و تعیین صلاحیت‌ها را در این زمینه بسیار ضروری و الزامی می‌دانیم و مراکز فنی خودرو ملزم هستند تا خودروهای دوگانه‌سوز یا دارای سوخت سی.ان.جی را به این شرکت‌های مجاز ارجاع دهند تا استاندارد دستگاه سی.ان.جی خودروی آنها مورد بررسی دقیق قرار گیرد .

علایی به بروز حوادث متعدد به دنبال نقص در سیستم خودروهای سی.ان.جی اشاره کرد و ادامه داد: اولین شرکت بازرسی در این زمینه در استان راه‌اندازی شده و با اشتغال 50 نفر و با همکاری پلیس راهور و شهرداری به شکل بخش خصوصی فعالیت می‌کند و ما مراکز معاینه فنی خودرو را ملزم کردیم تا بدون نظارت و ارزیابی این شرکت برای خودروهای دوگانه‌سوز برگه معاینه فنی صادر نکند .

وی به وظیفه ذاتی استاندارد در ایام منتهی به پایان سال مبنی بر نظارت و بازرسی در عرضه مواد غذایی و ضرورت استانداردسازی آن اشاره کرد و گفت: ما تاکنون به سه هزار واحد صنفی مراجعه کرده و نسبت به جمع‌آوری کالاهای غیراستاندارد به ویژه مواد پرمصرف در عید نوروز اقدام کردیم .

علایی به شماره پیامک 10001519 اشاره کرد و افزود: هموطنان با ارسال کد کالاهایی که خرید می‌کنند، به این سامانه می‌توانند از اصالت پروانه استاندارد مطمئن باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار