کمبود 360 مدرسه در استان یزد

رییس هیات مدیره مجمع خيرین مدرسه‌ساز استان يزد گفت : نیاز استان یزد به 360 مدرسه جدید با 500 میلیارد تومان اعتبار است .

کد مطلب: ۶۰۷۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانای یزد، "امیرحسین رادمنش "در نشستی خبری با بیان اینکه با کمبود 360 مدرسه در این استان روبرو هستیم گفت: برای ساخت این تعداد مدرسه به 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم .

وی افزود: اگر 50 درصد این مبلغ توسط دولت تامین شود مابقی هم خیرین همراهی خواهند کرد .

وی مجموع تعداد کلاس های درس استان را هشت هزار و 800 مورد بیان و اظهار کرد: سه هزار کلاس از این تعداد، غیر استاندارد و فرسوده و نیاز به بازسازی دارند .

رادمنش با اشاره به شکل‌گیری مجمع خیران مدرسه‌ساز در استان یزد از حدود دو دهه پیش اظهار داشت: در حال حاضر 2 هزار و 100 خیر مدرسه‌ساز در قالب این مجمع فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سابقه ساخت مدارس خیرساز در استان یزد به بیش از 150 سال پیش باز می‌گردد، عنوان کرد: نخستین مدرسه خیرساز استان یزد متعلق به بیش از 150 سال پیش در شهرستان میبد است.

رادمنش با اشاره به نیاز استان یزد به حضور خیران مدرسه‌ساز و مشارکت آنها در این امر مهم خاطرنشان کرد: 35 درصد از 8 هزار و 800 کلاس درس موجود در استان یزد که بالغ بر 203 هزار دانش‌آموز در آن مشغول به تحصیل هستند، فرسوده است و نیاز به بازسازی دارد.

مدیرعامل مجمع خیران مدرسه‌ساز استان یزد بیان کرد: برای نوسازی این تعداد کلاس درس به بالغ بر 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی تصریح کرد: برای بازسازی کلاس‌های فرسوده به مشارکت دولت نیاز داریم و در صورتی که 50 درصد این مبلغ توسط دولت پرداخت شود، 50 درصد دیگر نیز توسط خیران تأمین خواهد شد.

رادمنش همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به ایجاد شهرک‌های جدید و سایت‌های مسکن مهر، نیاز به مدارس جدید نیز وجود دارد که در این رابطه نیازسنجی 60 باب مدرسه در مناطق مختلف استان یزد انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مدارسی که در روستاها بلااستفاده مانده است، نیز تأکید کرد: این امکان وجود دارد که با جلب رضایت خیران این فضاها در صورت عدم نیاز به مدرسه به مکان‌های رفاهی برای جامعه فرهنگیان تبدیل شود.

رادمنش در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری جشنواره خیران مدرسه‌ساز در یزد خبر داد و اظهار داشت: شانزدهمین جشنواره 31 فروردین ماه 1391 برگزار می‌شود و هزار خیر مدرسه‌ساز برای شرکت در این مراسم دعوت شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین هدف این مجمع، جلب مشارکت مردم است، اظهار امیدواریم کرد: با مشارکت خیران و اقشار مختلف مردم دیگر شاهد وجود مدرسه فرسوده در سطح استان یزد نباشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار