رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر تاکید کرد:

نقش ارگان ها ونهادهادر پیشگیری از وقوع جرم بسیار مهم است

رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر گفت: تمام ادارات و ارگان های شهرستان در زمینه پیشگیری از وقوع جرم باید به ایفای نقش بپردازند.

کد مطلب: ۶۰۶۵۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از شهرستان های استان تهران، رضا کمیلی مقدم در آخرین جلسه شورای اداری شهرستان اسلامشهر، اظهار داشت: شورای پیشگیری از وقوع جرم با هدف کاهش زمینه‌های وقوع جرم در سال 95 در دادگستری شهرستان فعالیتش را آغاز کرده است .

وی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم به‌عنوان یکی از مصوبات مجلس شورای اسلامی در قانون اساسی مطرح و اجرای این امر بر عهده قوه قضاییه نهاده شده گفت: در راستای محقق شدن این قانون بسیاری از دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی شهرستان سهیم و دخیل هستند و اگر هرکدام از این افراد و گروه‌ها وظایف ذاتی و قانونی خود را به خوبی و به‌درستی انجام دهند، زمینه ارتکاب جرم در جامعه به مراتب کاهش خواهد یافت .

کمیلی مقدم تصریح کرد: خوشبختانه با تصویب قانون پیشگیری از وقوع جرم در سال 94 در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ به دستگاه‌های اجرایی و نهادهای ذی‌ربط، خلأ موجود در اجرای آن برطرف و وظایف هرکدام از نهادها و مسؤولیت‌های مرتبط به آْنها نیز به سهولت مشخص شده است .

وی با بیان اینکه کارگروه های پیشگیری از وقوع جرائم در حوزه های مختلف در شهرستان تشکیل شده گفت: متاسفانه در سال 95 به جزء پرونده های مربوط به خانواده در سایر بخش های با افزایش پرونده های ورودی به دادگستری مواجه بودیم و امسال بیش از صدهزار پرونده در دادگستری اسلامشهر تشکیل شده است .

رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر همچنین از تشکیل کارگروه پیشگیری از وقوع جرائم اقتصادی در شهرستان خبر داد و افزود: 70درصد جرائم مالی شهرستان مربوط به شهرک کامیون داران است و در این زمینه اقداماتی جهت ساماندهی به وضعیت این شهرک آغاز شده است .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاثیرات قابل توجه مشاوره های ارائه شده به زوجینی که درخواست طلاق توافقی داشتند افزود: در این زمینه شاهد کاهش 33 دردصدی طلاق ها هستیم که اقدامی بسیار مثبت و تاثیرگذار بود .

کمیلی مقدم ادامه داد: در تلاش هستیم تا با اجرای طرح مشاوره قبل از ازدواج گام های موثر بیشتری در زمینه تحکیم بنیان خانواده ها و کاهش آمار طلاق در شهرستان برداریم .

/ خبرنگار:پژمان میرزاخانی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار