معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی:

طرح ICDL در 11 استان کشور ، در بین 1500 سواد آموز در حال برگزاری است

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت:طرح تلفیق مهارت های رایانه با سواد آموزی ICDL ابتدا در نیمه اول سال 1394، در شهر تهران در بین 25 نفر سواد آموز به اجرا در آمد و در فاز دوم این طرح در استان های خراسان رضوی، کردستان، اصفهان، کرمان و شهر تهران با تعداد کل 500 نفر سوادآموز( هر استان 100 نفر) اجرا شد و در سال 95 توسعه پیدا نمود و در 11 استان با تعداد کل 1500 نفر سوادآموز به اجرا در آمد .

کد مطلب: ۶۰۵۴۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، علی باقرزاده در گردهمایی معاونین سواد آموزی استان ها حضور پیدا کرد و در خصوص طرح های جاری سازمان،اهداف کمی و اعتبارات سواد اموزی در سال 96،سیاست های سال در سال آینده به بیان نقطه نظرات خود پرداخت .

وی با اشاره به طرح ICDL و ضرورت تلفیق مهارت های مورد نیاز با سواد آموزی بیان کرد : از اهداف مهم مترتب بر طرح تلفیق سواد آموزی با مهارت های پایه رایانه ،تعمیم و گسترش مهارت استفاده از رایانه در برنامه های سوادآموزی ،ایجاد و افزایش دانش رایانه ای سوادآموزان تحت پوشش ،ایجاد و بهبود انگیزه و نگرش کار با رایانه در سوادآموزان تحت پوشش ، تبلور اهداف دولت الکترونیک است .

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در خصوص مراحل اجرای این طرح نیز بیان کرد : شروع طرح تلفیق مهارت های رایانه با سواد آموزی ICDL ابتدا در نیمه اول سال 1394، در شهر تهران در بین 25 نفر سواد آموز به اجرا در آمد و در فاز دوم این طرح در استان های خراسان رضوی، کردستان، اصفهان، کرمان و شهر تهران با تعداد کل 500 نفر سوادآموز( هر استان 100 نفر) اجرا شد و در سال 95 توسعه پیدا نمود و در 11 استان با تعداد کل 1500 نفر سوادآموز به اجرا در آمد .

وی در ادامه به تبیین طرح آزمایشی جشنواره انتخاب آموزش دهنده موفق نیز پرداخت و بیان نمود : طرح انتخاب آموزش دهنده موفق که در شانزدهمین جلسه شورای مدیران سازمان بررسی و پس از از اصلاحاتی مورد تصویب قرارگرفت جهت اجرای آزمایشی به دو استان کردستان و گیلان ارسال گردید.

باقرزاده افزود: هدف این طرح شناسایی ، ایجادانگیزه ، ارزش گذاری و ارج نهادن به عملکرد آموزش دهندگان موفق سوادآموزی است و براساس تصمیم شورای مرکزی مقرر است تعداد 1500 نفر آموزش دهنده موفق در سطح کشور مورد تشویق قرار گیرد از این تعداد 1350 نفر در سطح شهرستان ، 135 نفر در سطح استان و 15 نفر در سطح ملی خواهد بود.

وی ضمن بیان اهمیت کسب شناخت محیطی و ضرورت آن برای ادامه حیات هر سازمان و مجموعه به ارایه تعریفی ازمحیط پرداخت و گفت : محیط شبکه ای از عوامل و عناصر که سیستم (سازمان) را فرا گرفته اند و در رابطه ی خود با سیستم موثر و غیر قابل تغییرند.

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در زمینه تقسیم بندی انواع محیط هر سازمان چنین گفت : محیط هر سازمان به سه دسته محیط عمومی: شرایط و عوامل اقتصادی ، سیاسی ، قانونی ، فناوری ، اجتماعی و زیست محیطی ، محیط عملیاتی : مصرف کنندگان و ذینفعان، رقبا و عرضه کنندگان دیگر، ظرفیت سازمانی، تامین کنندگان و مالکین ، محیط داخلی: ماموریت و اهداف سازمان، ساختار و سلسله مراتب، مبانی و ارزشها ، رویکردها وبرنامه ها، فرایندها و روشها، شاخص ها و نشانگرها تقسیم می شود .

وی به تبیین مزایای تحلیل محیطی نیز پرداخت و تاکید کرد : تحلیل محیطی سبب بهبود توانایی نحوه مواجهه با تغییر در پاسخ به مولفه های بیرونی ، موجب افزایش ارتباطات میان مدیران و کارکنان سازمان و درگیر کردن تعداد بیشتری از کارکنان در فرایند تصمیم گیری می شود.

باقرزاده در انتهای مطالب خود به بیان راهبرد های اصلی سیاست های اجرایی سازمان در سال آینده پرداخت و تصریح کرد : دو راهبرد اصلی سیاست های اجرای سازمان در سال 96 ، بهبود کیفیت آموزشی و ارتقای آگاهی ‌و توانمندی‌های عمومی و افزایش نسبت باسوادی در گروه هدف و گسترش فرصت‌های یادگیری مادام العمر و تحکیم و تثبیت سواد، با اولویت مناطق محروم و افراد آسیب‌پذیر است .

وی ادامه داد : مشارکت در انسداد مبادی ورودی بی سوادی با اولویت حمایت و پشتیبانی از آموزش کودکان درمعرض آسیب ، عشایر و اتباع خارجی ، ارتقاء توانمندی نیروی انسانی شاغل درپست­های سوادآموزی، توسعه کمی وکیفی مراکز یادگیری محلی ، استفاده از فناوری های نوین در آموزش و تدریس، توسعه دولت الکترونیک ، به روز آوری سامانه سواد آموزی و تکمیل پایگاه اطلاعات ثبتی سطح سواد از سیاست های اجرایی سازمان در سال 96 بشمار می رود .

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی تاکید کرد : این سیاست ها بعد از رایزنی و تبادل نظر با معاونین سواد آموزی استانها به عنوان بدنه ی کارشناسی و مجری سیاست های ابلاغ شده جهت اجرا به صورت رسمی به تمامی ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار