در جشن محوری نیکوکاری عنوان شد:

هفته احسان و نیکوکاری،فرصتی مناسب برای آراسته شدن به صفات والای اخلاقی

مراسم محوری جشن نیکوکاری در دبستان شهید هاشمزهی شهرستان نهبندان و با حضور مسئولین شهرستان برگزار گردید.

کد مطلب: ۶۰۵۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا ازخراسان جنوبی ، حسین پرنده مدیرآموزش و پرورش شهرستان نهبندان هدف از برگزاری این جشن را گسترش و تقویت هرچه بیشتر فرهنگ احسان و انفاق، کمک به همنوع و انسجام اجتماعی دانست و گفت: انسان برای آسایش و آرامش خود نیازمند دیگران است و همین نیاز او را به مشارکت با دیگران تشویق می کند.

وی ادامه داد :هر توانمندی می تواند با به عهده گرفتن امری از امور جامعه و کمک به نیازمندان، در اداره اجتماع خویش سهیم باشد. هفته احسان و نیکوکاری، فرصتی مناسب برای آراسته شدن به این صفات والای اخلاقی و دینی است.

پرنده در ادامه افزود: در آستانه سال نو و همراه با سرسبز شدن طبیعت و به رسم و سنت دیرینه دانش آموزان لباس های نوبه تن می کنند اما متاسفانه در بعضی از خانواده ها این امکان وجود ندارد و در میان ما افرادی هستند که خداوند بزرگ توانایی هایی به آنها داده که این توانایی ها می تواند فکری،مالی و .. باشد و این ها به صورت امانت از جانب خداوند در اختیار ما قرار داده شده است که باید آنها را انفاق و بخشش کنیم و هر توان و نیرویی كه خداوند به ما داده، در راستای تكامل فردی و اجتماعی بهره بگیریم و بکوشیم تا نیازهای فردی و اجتماعی و نیز روحی و مادی دیگران را به هر طریق ممكن برطرف کنیم.

پرنده اظهار داشت :برای اینکه انجام چنین کارهایی به صورت یک فرهنگ در بیایید باید از دبستان و ابتدایی شروع کنیم و وظیفه ی ما به عنوان یک مربی نهادینه کردن چنین فرهنگی در دانش آموزان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار