نخستین همایش بین المللی صنعت بسته بندی خراسان رضوی در نیشابوربرگزارشد

نخستین همایش بین المللی صنعت بسته بندی دراستان خراسان رضوی با حضور معاون استانداروفرماندارویژه نیشابور،دبیرکل سازمان جهانی بسته بندی-پروفسورکیت پیرسون- رییس انستیتوبسته بندی ایران ،مدیران وکارشناسان صنایع تولیدی،اساتید ودانشجویان درمحل فرهنگسرای سیمرغ برگزارشد.

کد مطلب: ۶۰۴۳۵۵
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، معاون استانداروفرماندارویژه این شهرستان دراین مراسم ضمن خیرمقدم وخوش آمدگویی به میهمانان با اشاره به جایگاه ویژه نیشابوربه عنوان یکی از قطب های بزرگ صنعتی کشوراظهار داشت:حفاظت و نگهداری از کالا اصلی‌ترین هدف از بسته‌بندی است اما این صنعت به عاملی تأثیرگذار برای جلب مشتری، ایجاد نام و نشان و حتی ارایه اطلاعات جانبی در‌خصوص کیفیت و ویژگی‌های کالاتبدیل شده است به طوری که بسته‌بندی جزو لازم و ضروری یک محصول است و شناساندن و نگهداری محصول را از تولید تا مصرف بر‌عهده دارد .
سعید شیبانی افزود:بررسی آمارهای موجود در صنعت بسته بندی و مقایسه آن با کشورهای دیگر نشان می دهد که سهم ایران در صنعت جهانی بسته بندی بسیار ناچیز است .
نماینده عالی دولت درنیشابورصنعت بسته بندی را به عنوان عامل توانمندساز بخش های اقتصادی وراهبردی برای توسعه تجارت دانست وتصریح کرد:ضعف در این صنعت می تواند آسیب های جدی به سایر بخش های اقتصادی وارد سازد . این ضعف در نهایت باعث ضعف شرکت های ایرانی در بازارهای صادراتی و بازارهای داخلی شده و مزیت رقابتی چندانی نخواهند داشت .
وی اشتغال پایدار و بهبود وضعیت محیط زیست را ازاولویت های اصلی دولت برشمردوتأکیدکرد:ارتباط با سازمانهای جهانی می تواند زمینه حضور کالای ایرانی در بازارهای جهانی را بیشتر و اعتماد مصرف کننده خارجی را جلب كند ولذاتغییروتحولات براساس خواسته های مصرف کنندگان باعث رشد روزافزون بازار بسته بندی شده است ولی با توجه به این موضوع آهنگ رشد این صنعت در کشورما بسیار کند است .
فرماندارویژه نیشابور؛مطالعه همه جانبه وضعیت بسته بندی در کشور و تحلیل نقاط قوت و ضعف آن و ترسیم نقشه راهی بلند مدت برای حمایت از صنعت بسته بندی در کشوررا مورد تأکید قرارداد وخاطرنشان ساخت: با توجه به این که در آینده بسیاری از مصرف کنندگان به تبعات زیست محیطی صنعت بسته بندی حساسیت بیشتری از خود نشان خواهند داد ، از این رو ، جهت پاسخ به این نیازها و ایجاد توازن بین الزامات توسعه ای این صنعت و تبعات زیست محیطی آن ، تمرکز به بسته بندی سازگار با محیط زیست از اهمیت زیادی برخوردار است .
شیبانی توجه به تکنولوژی‌های روزاین صنعت،حرکت به‌سوی ایمن شدن بسته‌بندی‌هادرجهت کاهش ضایعات مواد غذایی وارتقای بسته‌بندی در حمایت از تولید داخل را خواستارشد.
فرماندارنیشابوربا بیان اینکه یکی از دلایل فقدان شغل، فقدان مهارت لازم بوده است توسعه آموزش های مهارتی را راهکار توسعه مشاغل در کشور دانست وگفت:بهره مندی از محیط زیست سالم و اشتغال شایسته و مولد هر دو در زمره حق های بشری به رسمیت شناخته شده اند ودرشرایط فعلی، تضمین این دو به یکدیگر گره خورده و توجه به یکی با غفلت از دیگری نتایج مطلوبی به همراه نخواهد داشت.
گفتنی است دراین مراسم دبیرکل سازمان جهانی بسته بندی -پروفسور کیت پیرسون( KEIT PEARSON )-ومهندس فخرمدیرعامل انستیتو بسته بندی ایران به ایراد سخنرانی پرداختند ودرپایان از برترین های صنعت تجلیل شد.
همچنین دبیرکل سازمان جهانی بسته بندی درمراسم روز درختکاری درمحل سالن ورزشی انقلاب حضور یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار