مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان:

200 هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی توزیع می شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه 200 هزار اصله نهال رایگان در طول هفته منابع طبیعی بین مردم توزیع می شود، گفت: هفته منابع طبیعی سال گذشته در بیش از 100 هکتار نهال کاری شد.

کد مطلب: ۶۰۴۱۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان، داود زارع در حاشیه مراسم غرس نهال توسط استاندار که در محوطه دانشکده کشاورزی دانشگاه گیلان و همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی برگزار شد، با بیان اینکه 200 هزار اصله نهال رایگان در طول هفته منابع طبیعی بین مردم توزیع می شود، اظهار کرد: یک میلیون اصله نهال در سطح عرصه های منابع طبیعی استان غرس خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه سال گذشته یک میلیون و 200 هزار اصله نهال در نهالستان های استان تولید شد،افزود:هفته منابع طبیعی سال گذشته در بیش از 100 هکتار نهال کاری شد.

وی از کاهش 80 درصدی برداشت از جنگل های گیلان طی پنج سال گذشته خبر داد و تصریح کرد:برداشت از جنگل را به درختان آسیب دیده و ریشه کن محدود کرده ایم.البته این کاهش برداشت تحت عنوان زراعت چوب در جلگه جبران می شود تا صنایع وابسته به چوب جنگل خسارت نبینند.

این مقام مسئول از برگزاری گردهمایی همکاران منابع طبیعی با دستگاه قضایی خبر داد و خاطرنشان کرد:در راستای توسعه فضای سبز باید از جنگل های باقی مانده حفاظت و صیانت کنیم.

زارع با بیان اینکه جنگل از منابع آب و خاک حفاظت می کند، یادآور شد: مهمترین وظیفه ما حفاظت از آب و خاک است،زیرا کاهش سطح آب و فرسایش خاک موجب تخریب عرصه های منابع طبیعی و جنگل می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار