گرامیداشت 8 اسفند، سالروز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی در دهلران

مدیر آموزش و پرورش: هدف از تربیت صحیح تغییر در ذات و درون انسانهاست.

کد مطلب: ۶۰۴۰۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام، مراسم گرامیداشت 8 اسفند سالروز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی با حضور مدیر آموزش و پرورش، معاونین و کارشناسان، معاونین و مربیان تربیتی و مشاوران مدارس در سالن اجتماعات مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دهلران برگزار گردید.

در این مراسم مدیر آموزش و پرورش ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و ضمن تشریح آیاتی از کلام خدا در خصوص ارزش کار های تربیتی به این مهم اشاره نمودند که کار تربیت در نظام آموزش و پرورش ما سخت و پیچیده خود را نشان می دهد که در اصل اینطور نیست.

ایشان تربیت را بار آوردن ، عادت دادن به کار نیک ، سرعت بخشیدن به رشد ، شکل دادن به انسانها ، شکوفا کردن استعدادها ، الگو دادن و برخوردار ساختن آدمها و نصیحت کردن و نقش پذیر کردن آنها نیست چرا که اینها جنبه های بیرونی تربیت است بلکه هدف از تربیت صحیح تغییر در ذات و درون انسانهاست.

ایشان خطاب به مربیان و معاونین پرورشی و مشاوران افزودند: افرادی که تربیت درونی شده اند خود کنترلی دارند وکمتر مرتکب خطا می شوند و این تربیت درونی اصل تربیت است.

وی تصریح نمود: که اگر می خواهیم نسلی خداجو و با ایمان داشته باشیم باید از درون این تربیت انجام گیرد و با توجه به طبیعت و سرشت آدمها این مهم صورت گیرد و اگر می خواهیم سریع تر به به اهداف تربیتی مان برسیم باید آهسته حرکت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار