مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری اعلام کرد

فعالیت ۳۹ سازمان مردم‌نهاد در حوزه منابع طبیعی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری گفت: احیا، توسعه، حفاظت جنگل و کاشت نهال از فعالیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه منابع طبیعی است که در هفته درختکاری نیز فعالیت خود را در منطقه انجام می‌دهند.

کد مطلب: ۶۰۴۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، ستار بابایی با اعلام این خبر اظهار داشت: مجریان طرح‌های جنگلداری و اداره کل مناابع طبیعی توزیع این ‌نهال‌ها را بر عهده دارند که تاکنون به همت آن‌ها بیش از ۶۰۰ هزار تاکنون اصله نهال توزیع شده است.

بابایی با اشاره به شعار "همیار طبیعت باشیم" به عنوان شعار امسال تصریح کرد: علاقمندان به فرهنگ نهال‌کاری می‌توانند نهال‌های رایگان را در میعادگاه‌های نماز جمعه دریافت کنند.

وی افزود: نهال‌کاری از دی ماه در مناطق مختلف استان آغاز شده است و تا 20 فروردین می‌تواند طبق شرایط منطقه‌های مختلف انجام شود.

بابایی میزان فضای سبز به ازای هر نفر در شهرهای بزرگ را تا 25 مترمربع اعلام کرد و گفت: بهره مندی مازندران از جنگل از دلایل عقب ماندگی در توسعه فضای سبز شهری است که امیدواریم با همیاری سازمان‌های مردم‌نهاد و افزایش مشارکت آنان در آموزش و ترویج درختکاری و جنگل‌داری موفق باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی منطقه ساری توسعه جنگل‌کاری و نهال‌کاری را موثر در جذب گردشگر دانست و گفت: این امر در ایام نوروز برای جذب گردشگران ضروری است.

بابایی فعالان سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه منابع طبیعی را 39 سازمان اعلام کرد و گفت: احیا، توسعه، حفاظت جنگل و کاشت نهال از برنامه های این تشکل‌های مردمی است که در هفته درختکاری نیز فعالیت خود را در منطقه انجام می‌دهند.

بابایی ثمرات درختکاری را کمک به تغذیه آب های زیرزمینی، حفظ خلل و فرج خاک، جلوگیر ی از آلودگی های شیمیایی و ایجاد گرد و غبار، کمک به نشاط و جذب گردشگر بیان کرد و گفت: در توسعه جنگل و درختکاری نباید تنها دیدگاه اقتصادی داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار