مدیرکل کمیته امدادامام خمینی (ره) استان اردبیل خبرداد:

پرداخت بیش از ۲۱ میلیارد ريال کمکهای نقدی مردم اردبیل به جشن نیکوکاری

مدیرکل کمیته امدادامام خمینی (ره) استان اردبیل گفت: مردم استان اردبیل سال گذشته بیش از ۲۱ میلیارد کمکهای نقدی در هفته احسان و نیکوکاری در استان پرداخت کردند.

کد مطلب: ۶۰۳۸۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ، مدیرکل کمیته امدادامام خمینی (ره) استان با بیان این خبر افزود: جشن نیکوکاری همه ساله همزمان با سراسر کشور در هفته احسان و نیکوکاری در نقاط مختلف استان اردبیل نیز برپا می شود که خوشبختانه سال گذشته با مساعدت مردم غیور استان اردبیل توانستیم ۲۱ میلیارد ريال کمکهای نقدی در این جشن در سطح استان اردبیل جمع آوری کنیم که انتظار داریم این مقدار امسال با رشد قابل توجهی به بیش از ۲۵ میلیارد ريال برسد .

حسین دشتی با اشاره به اینکه جشن احسان و نیکوکاری همزمان با سراسر کشور ۱۸ اسفندماه در مدارس، ۱۹ اسفندماه در میادین و خیابانهای اصلی شهر و ۲۰ اسفندماه در میعادگاههای نماز جمعه برگزار می شود، بیان داشت: امید داریم مردم استان اردبیل همانند سال گذشته مساعدتهای خود در زمینه کمکهای نقدی و غیرنقدی دریغ نکنند .

وی تصریح کرد: جشن نیکوکاری همه ساله با همکاری مضاعف و کارآمد صداوسیمای مرکز اردبیل، بسیج مستضعفین، اداره کل آموزش و پرورش، شهرداری و سازمان دانش آموزی استان برگزار می شود .

مدیرکل کمیته امدادامام خمینی (ره) استان با اشاره به اینکه در جهت شفاف سازی عملکرد کمیته امداد و افزایش اعتماد عمومی با بهره ‌گیری از تخصص، مهارت و تجربه دستگاههای اجرایی استان می ‌توانیم گام‌ های موثرتری را به منظور خدمت رسانی به اقشار مستمند و نیازمند برداریم، گفت: تکیه اصلی کمیته امداد بر کمک‌ های کمی و کیفی خیران و نیکوکاران و آحاد مختلف مردمی است که در این عرصه پشتیبانی مسئولان دولتی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه، کیفیت بخشی خدمات را در پی خواهد داشت .

دشتی با بیان اینکه در امر رسیدگی به فقرا و مسکینان همه باید احساس مسئولیت کنیم، یادآور شد: دستگیری از نیازمندان وظیفه‌ ای همگانی و عمومی است که کمیته امداد با منابع محدود خود و هم ‌افزایی مساعدت‌ های مردمی تلاش دارد فقر را از جامعه ریشه کن کند که لازم است در جهت تحقق آن همت مضاعف‌ تری را به انجام رسانیم و در این زمینه قطعا کمکهای مردمی لازمه ضروری کار است .

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه از شاخصه‌ های مهم کمیته امداد است، افزود: دستگاه‌ های اجرایی، ارگانها و نهادهای مختلف استان ظرفیت مهم و تاثیرگذاری را در ترویج فرهنگ نیکوکاری در جامعه دارند که با همکاری هر چه بیشتر می ‌توانیم این امر را در بین آحاد مختلف مردم نهادینه سازیم .

مدیرکل کمیته امدادامام خمینی (ره) استان با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تا کنون به یک هزار و ۶۸۰ نوعروس کمک هزینه تامین جهیزیه پرداخت شده است، عنوان کرد: بیش از ۴۵ میلیارد ریال کمک هزینه به نوعروسان تحت حمایت پرداخت شد تا آنان بتوانند زندگی مشترک خود را آغاز کنند که در این راستا کمکهای خیران نیز بسیار کمک حال بود .

دشتی با بیان اینکه رسیدگی به مناطق محروم در اولویت برنامه ‌های کمیته امداد قرار دارد، گفت: رویکرد جدید کمیته امداد رفع مشکلات مددجویان ساکن در مناطق محروم و تلاش برای توسعه و پیشرفت این مناطق است که در این خصوص برنامه‌ های مهمی را در دستور کار داریم و برنامه ریزی کردیم تا مبالغ جمع آوری شده در هر ناحیه و منطقه را برای توسعه و عمران و آبادانی همان منطقه هزینه کنیم بلکه به این طریق شاهد رشد و شکوفایی مناطق محروم نیز باشیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار