در مرحله ی منطقه ای و ناحیه ای برگزار شد;

رقابت 10 هزار دانش آموزان در مسابقه بزرگ کتابخوانی در آذربایجان شرقی

مسابقه بزرگ کتابخوانی باحضور 10 هزار نفر از دانش آموزان در سطح منطقه ای وناحیه ای در دبیرستان فرزانگان ناحیه 4 تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۶۰۳۵۷۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، طاهرعلمی در حاشیه برگزاری این آزمون گفت: این مسابقات با هدف افزایش سرانه مطالعه در بین دانش آموزان و راهیابی کتاب به منزل و کتابخانه محصلین برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مسابقات بزرگ کتابخوانی در 4 مرحله آموزشگاهی، منطقه و ناحیه ای، استانی و کشوری برگزار می شود افزود: برترین های هر مرحله به مرحله بعدی راه می یابند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان با بیان اینکه آزمون امروز در سطح منطقه و ناحیه ای برگزار می شود افزود: تعداد شرکت کننده در این مرحله حدود 10 هزار دانش آموز از هر سه مقطع ایتدایی، دوره اول و دوم متوسطه می باشد.

علمی اظهار داشت: معیار انتخاب کتاب در این مسابقات توجه به علاقه وانگیزه دانش آموزان و درواقع تولید اندیشه در شرکت کنندگان در این آزمون می باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سرانه مطالعه هر دانش آموز تا مرحله استانی حدود 6 کتاب و تا مرحله کشوری 10 کتاب خواهد بود.

شایان ذکر است در مرحله قبلی که در سطح آموزشگاهی بود حدود 50 هزار دانش آموز در مسابقات بزرگ کتابخوانی شرکت کرده بودند و برترین ها، به آزمون امروز که منطقه ای وناحیه ای است راه یافته بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار