رفع ناهنجاری های اسکلتی دانش آموزان در کانون های حرکات اصلاحی فارس

رئیس اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش فارس گفت: به منظور رفع ناهنجاری های اسکلتی دانش آموزان فارس هم اکنون 22 کانون حرکات اصلاحی در فارس فعال می باشد.

کد مطلب: ۶۰۱۲۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا فارس، عباس حاجی زاده با اشاره به تاثیر ورزش دانش آموزی در سلامت جسمی دانش آموزان گفت:بررسی ناهنجاری های اسکلتی از وظایف ذاتی آموزش و پرورش است و هم اکنون 22 کانون حرکات اصلاحی در سطح استان فعال می باشد.

رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی آموزش و پرورش فارس گفت: با فعال شدن طرح "راست قامتی" در مدراس استان ،معلمان تربیت بدنی و مراقبین سلامت ضمن شناسایی دانش آموزان دارای مشکل ناهنجاری های اسکلتی ، نسبت به معرفی آنها به کانون های حرکات اصلاحی اقدام می نمایند.

حاجی زاده افزود: در این کانون ها دوره های تخصصی ویژه ای نیز با حضور اساتید برجسته در زمینه حرکات اصلاحی برای بروز رسانی . معلمان برگزار می گردد .

وی گفت: دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در حال انجام یک کار پژوهشی در زمینه ناهنجاری های اسکلتی است که در 6 استان کشور انجام می دهد و بر اساس آن در استان فارس نیز حدود 5 هزار دانش آموز در زمینه ناهنجاری های اسکلتی ارزیابی ساختار قامتی می شوند که نتایج حاصل از این پژوهش می تواند در ارزیابی از وضعیت ساختار قامتی دانش آموزان کشور و تلاش برای رفع آن موثر باشد.

رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی آموزش و پرورش فارس در زمینه استعداد یابی نیز گفت: بر اساس طرح المپیاد های ورزشی درون مدرسه ای برنامه های مختلفی همچون فعال سازی کانون های درون مدرسه ای در دست اقدام است که با اجرای برنامه های ورزشی برای دانش آموزان ،استعداد های برتر مدراس شناسایی و به کانون های برون مدرسه و کانون های ویژه معرفی می شوند .

وی افزود: کانون های ویژه نیز به صورت مشارکتی بین آموزش و پرورش و هیات های ورزشی اجرا می شود که بر این اساس تا کنون کانون ویژه در دو رشته شنا و بسکتبال فعال شده و به دنبال فعال سازی سایر کانون های ویژه در رشته ی دیگر نیز هستیم.

حاجی زاده گفت: در سال 96 نیز بر اساس تفاهم نامه با اداره کل ورزش و جوانان از پایگاه قهرمانی و استعداد یابی این اداره کل برای کشف استعداد های برتر دانش آموزی بهره خواهیم برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار