گفتمان‌های دینی سبب آگاهی و بصیرت‌افزایی نسل جوان می‌شود

یک روحانی کارشناس گفت: برگزاری گفتمان‌های دینی سبب آگاهی و بصیرت‌افزایی نسل جوان می‌شود و آنها را از خطرات و نقشه‌های شوم دشمنان آگاه می‌کند.

کد مطلب: ۶۰۰۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، حجت الاسلام نورمحمدی در جلسه گفتمان دینی که در دبیرستان طریق الاسلام دلیجان برگزار شد، در خصوص نماز و آثار آن در زندگی انسان، آسیب های اجتماعی و فضای مجازی سخنانی مطرح کرد.

به گفته وی نقش والدین در تربیت فرزندان بسیار حائز اهمیت است و به همین دلیل با توجه به گسترش فضاهای مجازی و ماهواره ها تلاش می شود عمده موضوعات گفتمان ها با آسیب های اجتماعی برگزار شود چرا که هر چه آگاهی خانواده ها از آسیب های ماهواره بیشتر شود می تواند آسیب های اجتماعی را کمتر نماید.

این سخنران اظهار داشت: عملکرد و استفاده ناصحیح از رسانه‌ها، اینترنت و فضای مجازی یکی از عوامل سست شدن بنیان‌های خانواده است.

حجت الاسلام نورمحمدی بیان کرد: یکی از آسیب فضاها و شبکه‌های مجازی تغییر عادت در سپری شدن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان است.

وی ابراز داشت: باید بپذیریم و قبول کنیم که اینترنت مشخص‌ترین نماد عصر جدید بوده و اساسی‌ترین سهم را در اوقات فراغت مجازی دارد.

این سخنران اضافه کرد: چرا که وقتی فردی از تعهدات شغلی و اقتصادی و وظایف شخصی، خانوادگی، تحصیلی و اجتماعی با استفاده از فضای مجازی رها می‌شود و یا نقش خود را در این حوزه‌ها کم می‌کند، روشن است که برای خود اوقات فراغت مجازی خواهد ساخت.

حجت الاسلام نورمحمدی با بیان این که یکی دیگر از آسیب‌های استفاده مداوم از اینترنت، اعتیاد به آن است، گفت: اعتیاد به اینترنت دارای دو دسته علائم روانی و جسمانی است به گونه‌ای که فرد معتاد به اینترنت از نظر روانی در هنگام دسترسى به اینترنت نوعى احساس لذت و رضایت داشته و در مواقعى که دسترسى به اینترنت ندارد بدخلق و افسرده می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار