شرکت بیش از 500 دانش آموز کردستانی در مسابقه شهر ریاضی

برای اولین بار در یک اقدام ابتکاری، 500 نفر از دانش آموزان پایه هشتم، نهم و دهم استان کردستان در مسابقه شهر ریاضی شرکت کردند.

کد مطلب: ۶۰۰۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا کردستان، با مشارکت دانشگاه فردوسی و با حضور پروفسور مجید میرزا وزیری از اساتید این دانشگاه مسابقه شهر ریاضی ویژه دانش آموزان پایه هشتم، نهم و دهم با شرکت 350 دانش آموز دختر و 150 دانش آموز دختر آموزش و پرورش نواحی یک و دو سنندج، روز های 4 و 5 اسفند در سالن ورزشی احمد پناه برگزار شد.

نامدار معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان، ایجاد انگیزه در دانش آموزان و گرایش آن ها به رشته ریاضی، ایجاد رقابت، آموزش درس ریاضی به روش خلاقانه و ترویج کار های تیمی را از اهداف برگزاری مسابقه شهر ریاضی عنوان کرد.

وی گفت: در این مسابقه دانش آموزان به صورت تیم سه نفره در یک شهر فرضی به نام شهر ریاضی، از بازار، سوالات ریاضی خریداری می کنند و سپس به سوالات پاسخ داده و امتیاز می گیرند در نهایت تیمی که بیش ترین امتیاز را کسب کرده باشد؛ برنده خواهد شد.

شایان ذکر است در پایان این رقابت علمی به تعداد 45 نفر از دانش آموزان برتر جوایز و مدال اهداء شد و تیم اول به مرحله کشوری که تابستان امسال در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود؛ راه یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار