معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در تبریز:

تشکیل 2500 سازمان مردم نهاد در امور جوانان تا پایان دولت یازدهم

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: تاکنون یک‌هزار و 500 سازمان مردم نهاد در امور جوانان تشکیل شده که این میزان تا پایان دولت یازدهم به 2 هزار و 500 سمن افزایش می‌یابد.

کد مطلب: ۶۰۰۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، محمد رضا رستمی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان آذربایجان شرقی گفت: در ابتدای کار دولت تدبیر و امید مطالعات ملی انجام گرفت که شاهد طرد اجتماعی و فردگرایی در بیش از 50 درصد جوانان بودیم.

وی افزود: در ابتدای دولت شاهد مشکلات متعددی در مورد افول سرمایه اجتماعی جوانان در سطح کشور بودیم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ضمن اشاره به سخنان دکتر روحانی مبنی بر این که جوانان به عنوان بزرگترین سرمایه ملی هستند، خاطر نشان کرد: فعال سازی و حساس سازی بخش های مختلف دولت و هماهنگی دستگاه های استانی و حساس سازی و فعال سازی اجتماعی یکی از برنامه های مهم در حوزه جوانان است که موجب مشارکت جوانان به صورت سازمان یافته شده است.

رستمی گفت: در ابتدای کار دولت 45 سازمان در حوزه جوانان مشغول فعالیت بودند که تا به امروز هزار و 500 سازمان مردم نهاد برای جوانان از آغاز به کار این دولت مجوز دریافت کرده و تا پایان کار دولت یازدهم این رقم به دو هزار و 500 سازمان مردم نهاد رسیده و شروع به فعالیت خواهند کرد.

وی با اشاره به این که طرح مطالعه بر روی جوانان شروع شده، ادامه داد: گام اول برای این موضوع مهارت افزایی، گام دوم تخصیص وام برای جوانان است که تا سقف 50 الی 100 میلیون تومان با سود 4% با توجه به طرح مورد نظر جوانان در سطح استانی و کشوری حمایت خواهند شد و طبق مصوبات سازمان اعتباراتی در این زمینه به تمامی استان ها از جمله آذربایجان شرقی تخصیص داده شده است.

وی همچنین گفت: یک هزار و 300 جوان در حوزه سمن ها در حال فعالیت هستند که روز به روز شاهد افزایش این تعداد هستیم.

رستمی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به تاسیس و افتتاح اداره امور جوانان استان آذربایجان شرقی گفت: در صدد هستیم تا پایان دولت تمامی استان ها حداقل یک خانه جوانان داشته باشند .

خبرنگار: لوحی خسرو شاهی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار