استاندار آذربایجان شرقی:

جذب گردشگر هدف اصلی تبریز 2018 است/افزایش ورود گردشگر فرهنگی به تبریز

استاندار آذربایجان شرقی جذب گردشگر زیاد را هدف اصلی تبریز 2018 دانست و گفت: در 2018 فقط تبریز را مد نظر قرار نداده بلکه استان های همجوار و تمام شهرستان های استان را هم در نظر گرفته ایم.

کد مطلب: ۵۹۸۹۹۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، با اشاره به این که از امروز وارد ماموریت جدیدی به نام تبریز 2018 می شویم و باید تعریف کنیم که به دنبال چه هدفی هستیم، افزود: پیش نویس تشکیل ستاد ملی نوشته شده که این ستاد بدنبال سیاست های کلان است و باید روابط ستاد استانی را هم باز تعریف کند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که تبریز 2018 یک اتفاق ملی است که نیازمند ستاد ملی است، گفت: این مهم نیازمند تعریف ردیف بودجه مشخص است.

وی با تاکید بر فعال بودن دبیرخانه تبریز 2018 و مهیا کردن استان به این منظور خاطرنشان کرد: به اکثریت قریب به اتفاق اهداف مان دست یافته ایم و تبریز 2018 بیشتر یک بحث نرم افزاری است.

جبارزاده با تاکید بر ورود بخش خصوصی به مساله تبریز 2018 و سرمایه گذاری در این حوزه گفت: باید امکانات موجود را آماده پذیرش مسافران خارجی کنیم و نیاز به ایجاد چیز جدیدی نیست؛ مثلا بازار تاریخی تبریز را باید آماده پذیرش هزاران بازدید کننده در روز کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ما تکلیف خود را در ارتباط با تحقق اقتصاد مقاومتی در سال جاری انجام داده و به اهداف تعیین شده در ارایه تسهیلات، حفظ اشتغال و افزایش آن دست یافته ایم و حالا تاکید داریم در 30 بهمن بحث تبریز 2018 به شکل جدی مطرح شود.

وی همچنین از افزایش ورود گردشگر فرهنگی به تبریز در تابستان امسال خبر داد و گفت: در سه ماه تابستان 228 هزار نفر فرهنگی به استان آمدند که برنامه ما 100 هزار نفر بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار