جشنواره میوه با هدف کاهش مصرف قند در سلماس برگزار شد

کمپین 1،2،3 غذای سالم با هدف کاهش مصرف قند و نمک و چربی در آموزشگاه هیات امنایی کلثوم تحت عنوان جشنواره میوه برگزار شد.

کد مطلب: ۵۹۸۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، با توجه به ضرورت تداوم و استمرار اجرای آموزش همگانی تغذیه صحیح، کمپین ملی "1،2،3 - غذای سالم" با هدف کاهش مصرف قند، نمک و چربی و افزایش مصرف میوه و سبزی توسط دانش آموزان آموزشگاه هیات امنایی کلثوم و با مشارکت دبیران و کادر اجرایی آموزشگاه با عنوان " جشنواره میوه " برگزار شد.

" رسول موسی زاده " مدیر آموزش و پرورش سلماس در حاشیه این جشنواره گفت : بیماریهای غیر واگیر همچون، بیماری های قلبی عروقی، سرطان و دیابت مهمترین علت مرگ و میر می باشد و در این میان بیشترین عاملی که موجب بروز این بیماری ها می شود، تغذیه نا سالم است و می توان با رعایت اصول تغذیه صحیح تا حد زیادی از ابتلا به این بیماری ها پیشگیری کرد.

وی افزود : کنترل برخی از رفتارهای غلط غذایی از جمله استفاده از غذاهای چرب، مواد حاوی قند بالا، استفاده از فست فودها و همچنین غذاهای پرنمک و شور توسط افراد جامعه می تواند منجر به کاهش چشمگیر در بروز این بیماری ها شود .

" موسی زاده " بیان کرد: علاوه بر این استفاده از غذاهای شور در بروز بیماری هایی مانند پوکی استخوان بسیار موثر است وآموزش و فرهنگ سازی تغذیه صحیح با مشارکت همه بخش های آموزشی ، همکاری صنایع غذایی برای تولید محصولات غذایی سلامت محور، عرضه ی محصولات غذایی کم نمک، کم قند و کم چربی در بوفه های مدارس، ذائقه سازی از دوران کودکی، پایش و نظارت بر اجرای استاندارد ها، ممنوعیت تبلیغات محصولات غذایی پرنمک و چرب و دارای قند از جمله استراتژی های اصلی کاهش مصرف قند، نمک و چربی می باشد.

وی اظهار کرد : راهبردهای اصلی در اجرای این جشنواره شامل؛ آموزش همگانی ثمربخش و موثر بر فرهنگ و سواد غذا و تغذیه ای جامعه با همکاری های درون بخشی و بین بخشی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار