پیوست فرهنگی و اجتماعی باید در پروژه های شهری همدان دخیل باشد

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر همدان گفت: پیوست فرهنگی و اجتماعی باید در پروژه های شهری همدان دخیل باشد.

کد مطلب: ۵۹۸۱۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا همدان ، حمیدرضا طبی مسرور در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه تمام پروژه‌های شهری باید پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته باشند، افزود: اگر پیوست فرهنگی دیده نشود با پروژه‌ای ابتر روبه‌رو خواهیم شد .

وی با بیان اینکه مقررات ملی ساختمان‌ها تدوین شده و تمام موارد حفاظتی و ایمنی را در نظر گرفته است و اشخاص حقیقی و حقوقی باید مقررات ملی را در ساخت و سازها رعایت کند، گفت: از ساختمان‌ها و مراکز تجاری بازدید و برخی نواقص در پاساژ قدس و استقلال همدان دیده شده و مدیران شهرداری همدان از این موضوع مطلع شده‌اند .

طبی مسرور با اشاره به اینکه پاساژ استقلال باید از نظر سازه‌ای تقویت شود، گفت: پاساژ قدس در زمان وقوع حوادثی همچون آتش سوزی، زلزله و سایر مخاطرات به مشکل برمیخورد چراکه امکان تردد خودروهای امدادی وجود ندارد که باید از نظر مسائل ترافیکی در این منطقه اقداماتی صورت گیرد .

استانداردهای نظام مهندسی ساختمان رعایت شود

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر همدان با بیان اینکه مشکلات در زمینه ایمنی مربوط به ساختمان‌های قدیمی است که در گذشته واگذار شده و مالکیت کسبه به صورت سرقفلی بوده و مالکین اصلی ادارات و دستگاه‌ها هستند، گفت: انتظار می‌رود نسبت به ایمن‌سازی ساختمان‌ها اقدام شده و استانداردهای نظام مهندسی ساختمان رعایت شود .

طبی مسرور با اعلام اینکه ۱۰۰ درصد ساختمان‌های شهری همدان باید مقاوم‌سازی شوند، عنوان کرد: درصد مقاوم‌سازی در ساختمان‌ها با یکدیگر متفاوت است .

وی با تاکید بر اینکه باید از فضای سبز و درختان به عنوان ریه‌های شهر محافظت شود، عنوان کرد: منابع درآمدی و اقتصادی برای شهرداری‌ها از ناحیه شهروندان تامین می‌شود و منبع مستقلی ندارند .

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر همدان اظهار داشت: با توجه به همجواری این طرح با فرودگاه همدان ساختمان‌ها با ارتفاع پایین احداث شده و مطالعات لازم در زمینه مدیریت ترافیک آنها نیز انجام شده تا مشکلی ایجاد نشود .

متاسفانه در زمینه ضوابط صدور مجوز باغات نقص وجود دارد

طبی مسرور با اعلام اینکه متاسفانه در زمینه ضوابط صدور مجوز باغات نقص وجود دارد، افزود: ضوابط باید تکمیل شده و در حد و اندازه‌ای باشد که دست و پاگیر نباشد .

وی با بیان اینکه بیشتر باغات شهر همدان شامل صدور مجوز برای ساخت و ساز نمی‌شوند، افزود: اگر باغی ۲۰ سال پیش تفکیک شده و مساحت آن هزار متر است با ضوابط شهرسازی مجوزی به آن تعلق نمی‌گیرد که همین امر برای باغات همدان مشکل ایجاد کرده است .

وی همچنین از پیشرفت فیزیکی ۲۴ درصدی پروژه پارکینگ آقاجانی بیگ همدان خبر داد و اظهار داشت: با پیگیری‌های مستمر سقف طبقه زیر زمین اول و دوم زده شده، ضمن اینکه پروژه از زمان‌بندی اجرا عقب نیست .

طبی‌مسرور با اشاره به زمان تحویل زمین پارکینگ آقاجانی بیگ در ۱۵ فروردین سال آینده، بیان کرد: قرارداد مشاور ۳.۵ میلیارد تومان بوده که ۲.۵ میلیارد تومان هزینه آن انجام شده و پیش‌بینی می‌شود سال آینده به پایان برسد .

وی در ادامه با تأکید بر اینکه برخی پروژه‌ها به دلیل برودت هوا متوقف شده مگر برخی که به دلیل ضرورت ادامه دارد، افزود: پل سردار همدانی، بازار سینا، پارکینگ آقاجانی بیگ، پیاده‌راه اکباتان و میدان، پارک ملل، میدان بار مرکزی، تالار قرآن، کارخانه سیمان، بازار سنگ و آهن و بازار خودرو از پروژه‌های کلان در دست اجرا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار