استاندار البرز:

شورا و شهرداری فردیس مستقل می شود

استاندارد البرز در سفر به شهرستان فردیس و در همایشی با حضور مسئولین، نخبگان و هنرمندان شهرستان گفت: علیرغم مخالفت های موجود بر اساس مصوبه دولت مقدمات برگزاری شورای مستقل در شهرستان فردیس در حال انجام است و این انتخابات در موعد مقرر برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۵۹۷۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبر نگار پانا از آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج و شهرستان فردیس ؛ سید حمید طهائی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و بنیانگذار کبیر انقلاب هدف از افتتاح پروژه ها در ایام دهه فجر را خدمت بیشتربه مردم عنوان کرد و افزود: این پروژه ها علاوه بر تأمین آسایش مردم جامعه و ایجاد فرصت های شغلی ، موجب توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه است که امیدواریم بتوانیم در راستای جلب رضایت مردم به عنوان ولی نعمتان خود گام های مثبتی برداریم.

استاندار البرز ادامه داد: امروز 16 پروژه در شهرستان فردیس با اعتباری بالغ بر 57 میلیارد تومان افتتاح شد وطی آن 4 اداره مختلف شهرستان از جمله ادارات جهاد کشاورزی، کار، تعاون و رفاه اجتماعی ، بخشداری مشکین دشت و مجتمع قضایی مشکین دشت دارای ساختمان شدند که امیدواریم با پیگیری های مسئولین شهری سایر ادارات نیز در این شهرستان نوپا مستقر شوند.

وی در خصوص مباحث مطروحه حول موضوع شورا و شهرداری فردیس گفت: با توجه به مصوبه دولت محترم و ابلاغ وزیر کشور مبنی بر دستور تأسیس شورا و شهرداری مستقل برای شهرستان فردیس، بر اساس مصوبه دولت مقدمات برگزاری شورا ی مستقل در شهرستان فردیس در حال انجام است و امیدواریم مردم با مشارکت آگاهانه در این انتخابات بتوانند مقدمات تشکیل شورایی مقتدر را برای این شهرستان رقم بزنند.

استاندار البرز زمان آغاز عملیات اجرایی بیمارستان فردیس را سال آینده اعلام کرد و افزود: در سفر ریاست محترم جمهوری به استان البرز اعتباری برای بیمارستان تخصیص داده شد و وزارت بهداشت و درمان متعهد است مابقی اعتبار را تأمین و سال آینده عملیات اجرایی را آغاز و کار را به اتمام برساند .

وی در پاسخ سوالی برای زمان افتتاح بیمارستان قولی نداد و فقط به گفتن این نکته بسنده کرد که تا پایان سال میزان اعتبار تخصیصی در هر پروژه تا قبل از پایان سال جاری در محل آن پروژه هزینه می شود.

طهائی در خصوص اقدامات انجام شده برای جلوگیری از آلودگی هوای استان و شهرستان گفت: از اواسط سال گذشته تا کنون در سطح استان از بنزین یورو 4 استفاده می شود که در کاهش آلودگی هوا بسیار مؤثر بوده بطوری که تعداد روزهای پاک در استان 3 برابر گذشته است.

وی گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی ، تجهیز 440 مرکز معاینه فنی خودرو در سطح کشور به سامانه ملی یکپارچه معاینه فنی خودرو (سیمفا) بر کاهش آلودگی هوا و تصادفات را موثر دانست و افزود: علاوه بر این نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از دیگر برنامه های کاهش آلودگی هوا در استان است که طی آن تسهیلاتی برای تعویض 1800 تاکسی فرسوده در استان داده می شود.

استاندار البرز ادامه داد: پروژه قطار شهری کرج که فردیس نیز از آن بی بهره نخواهد ماند و در پاکسازی محیط موثر است در دست پیگیری می باشد.

وی همچنین هوا را چون بیت المال متعلق به عموم مردم خواند و بر لزوم رعایت عوامل پیشگیری از آلودگی هوا و فرهنگسازی در این خصوص تاکید کرد.

مقام عالی دولت در استان همچنین خاطر نشان کرد: سوخت مازوت نیروگاه منتظر قائم که درصد بالایی از آلودگی هوای فردیس را به خود اختصاص می داد سال گذشته پلمب شد حتی در فصل جاری با وجود کمبود برق به دلیل افت فشار گاز، اجازه شکستن پلمب و استفاده از سوخت مازوت به نیروگاه داده نشد که امیدواریم مسئولین نیروگاه با تغییر و به روزرسانی سیستم های تولید برق، در کاهش آلودگی هوای منطقه همکاری بیشتری داشته باشند.

وی در خصوص اعتراض نمایندگان سرویس مدارس از عدم ساماندهی مناسب و افزایش قیمت ها از طریق سازمان همیاری امید البرز گفت: برخی از ما هرگز نمی خواهیم با تکنولوژی و ساماندهی همراه شویم در حالیکه ساماندهی سرویس ها از طریق این شرکت، علاوه بر کنترل حساب مالی، با هوشمندسازی سرویس های مدارس به دلیل کنترل ورود و خروج دانش آموزان به سرویس ها موجب افزایش امنیت و کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی خواهد شد. استاندار همچنین از رانندگان و مدیران مدارس خواست تا به اجرای این طرح و ساماندهی سرویس ها از طریق این شرکت کمک کنند.

گفتنی است در این همایش که با حضورنمایندگان اقشار مختلف مردم برگزار شد مشکلات مختلفی از جمله کمبود سرانه های آموزشی، ورزشی، فرهنگی و خدماتی، کمک به موسسات قرآنی، ساماندهی سرویس مدارس، مطرح شد و همچنین کلیه مسئولین و مردم خواستار برگزاری انتخابات شورای شهر فردیس و استقلال شورا و شهرداری این شهرستان از کرج شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار