مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی؛

کانون صنفی معلمان بر مدار قانون و عقلانیت حرکت می کند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در دیدار با اعضای کانون صنفی معلمان این استان گفت: یکی از ویژگی های بارز جمع جدید کانون صنفی معلمان حرکت بر مدار قانون و عقلانیت است.

کد مطلب: ۵۹۶۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی؛ علیرضا کاظمی در دیدار با اعضاءکانون صنفی معلمان ضمن تقدیر از حضور اعضای این کانون و پیگیری مطالبات فرهنگیان از سوی آن ها بیان کرد: خوشبختانه افراد فرهیخته ای در کانون حضور دارند که موجب بهتر اجرا شدن اهداف آموزش و پرورش می شود.
وی یکی از ویژگی های بارز جمع جدید کانون صنفی معلمان را حرکت بر مدار قانون و عقلانیت برشمرد و گفت: این اقدام که برازنده نظام تعلیم و تربیت استان است ما را برآن داشته است تا هرنیازی که معلمان دارند فراهم کنیم.
کاظمی عنوان کرد: بهتر است به منظور مشارکت بیشتر تعداد جلسات به هر دو ماه یکبار افزایش یافته و نشست ها به صورت تخصصی با هر معاونت برگزار شود.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان این که تلاش ما بر این است که ضمن خدمت های پولی یا برچیده شود و یا در صورت تقاضای برگزاری دوره های محدود با اختیار و تمایل صددرصد همکاران اجرا می گردد اظهار داشت : خود ما به دنبال برگزاری دوره های موردنیاز همکاران در حوزه های گوناگون هستیم.
کاظمی با تصریح این موضوع که در نظر داریم ضمن خدمت های پولی را از آموزش و پرورش استان برچینیم اظهار داشت: به منظور تقابل با این امر ادارات را از فرایند حذف و تعیین کردیم که تمام ادارات وظیفه دارند هزینه ضمن خدمت را به خزانه اداره کل واریز کنند تا در روند قانونی خود ادامه پیدا کند.
وی افزود: همچنین تعیین شد که دوره ها باید به صورت متمرکز و خارج از فضای مدرسه برگزار شود، که در نهایت با اجرای ضمن خدمت های مجازی دغدغه فرهنگیان را به حداقل رساندیم.
وی به راه اندازی بزرگترین شبکه ارتباطی دو طرفه در کشور اشاره داشت و بیان کرد: تلاش می کنیم با اجرای مدل های کم هزینه بهترین خدمات را به فرهنگیان ارائه دهیم.
این مقام مسئول کلاس های بالای ۴۰ نفر را نتیجه اجرای شتاب زده سیاست های ساماندهی و فقدان زیرساخت های لازم برای اجرای سند تحول بنیادین دانست و خاطر نشان ساخت: همچنین مشکل تدریس در مقطع ابتدایی نیز از مشکلات بر جای مانده از اجرای این سیاست است و علاوه بر ایجاد کلاس های بالای۴۰ نفر دانش آموز موجب به وجود آمدن ۲۵ درصد نیروی مازاد در مقطع متوسطه شد.
مدارس هیئت امنایی با الگوی کنونی توسعه داده نخواهند شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: متاسفانه مدارس هیئت امنایی با الگوی کنونی مورد تایید نیستند و بانظارت و دقت بیشتری توسعه و کنترل خواهند شد.
کاظمی با بیان این که مدارس هیئت امنایی با الگوی کنونی در سال آینده توسعه پیدا نمی کنند و مورد کنترل فرآیندهای مالی قرار می گیرند افزود: ما در حوزه های مختلف به دنبال تعامل و گفت و گو هستیم و برخود واجب می دانیم تا تمام خواسته های معلمان را که در حوزه اختیاراتمان قرار دارد برآورده کنیم.
وی تعامل با شهرداری را از سیاست های آموزش و پرورش خواند و گفت:یکی از اصلی ترین استراتژی های آموزش و پرورش استان ارتقاءمعیشت و منزلت فرهنگیان است که در این زمینه اقداماتی ازجمله افتتاح مجهزترین کلینیک دندانپزشکی، راه اندازی دومین مرکز اسکان رایگان بیماران صعب العلاج، اجرای طرح تکریم بیماران همراه با اعطای تسهیلات، اجرای طرح گام های عاشقی در راستای ارتقاء فرهنگ رضوی می باشد.
کاظمی یادآور شد: دستگاه تعلیم و تربیت یک دستگاه حاکمیتی است و با توجه به حجم بالای فعالیت های موجود در این نظام می توان با نظارت دقیق انجام امور را به بخش خصوصی واگذار کرد که در این مورد اختلاف نظر وجود داشته و نیازمند بررسی دقیق است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت انسجام و یکپارچگی در کشور اشاره داشت و در این باره اظهار کرد: آنچه امروز نیاز جامعه ماست عقلانیت و تدبیر است تا ضمن حفظ سلایق متفاوت به پیشبرد اهداف نظام و مقابله با دشمن ادامه دهیم.
کاظمی اذعان کرد: سعی داریم به عنواندن نمایندگان دولت دکتر روحانی وحدت را برای جامعه به ارمغان بیاوریم و با پذیرش سلایق متفاوت حتی سیاسی از ظرفیت های بلقوه بهره ببریم.
رسالت کانون صنفی معلمان مطالبه گری همراه با تقویت نظام است
در ادامه این جلسه معینی رئیس کانون صنفی معلمان استان خراسان رضوی تشکیل قانونمند و جدید کانون صنفی معلمان را به دلیل کمک تقویت و ارتقاء منزلت معلمان، تحقق مطالبات به حق فرهنگیان و جلوگیری از آفت هایی دانست که به این کانون نسبت می دهند.
وی افزود: متاسفانه به کانون صنفی معلمان برچسب های ضد انقلابی و سیاسی خورده شد و این طور قلمداد شد که برای رسیدن به خواسته ها باید در تقابل بود.
معینی تصریح کرد: کانون صنفی معلمان با هدف همراهی، تقویت نظام در خط ولایت و انقلاب، در چهارچوب نظام اسلامی، قانون اساسی و همسو با مسئولان به حرکت خود ادامه می دهد.
وی اظهار داشت: با توجه به تاکیدات رهبری، رئیس جمهور، ظرفیت سند تحول بنیادین و همکاری و همیاری با مسئولین در راستای تحقق مطالبات فرهنگیان برمیاییم.
رئیس کانون صنفی معلمان استان خراسان رضوی با بیان این که تمام مسئولین بر ارتقاء جایگاه فرهنگیان تاکید دارند عنوان کرد: اصلی ترین رسالت ما این است که مطالبه گری و دفاع از حقوق معلمان را در چهارچوب نظام، تقویت نظام و همسویی با مسئولین انجام دهیم.
کانون صنفی معلمان بازوی آموزش و پرورش
وی با اعلام این که کانون صنفی معلمان می توانند بازوی آموزش و پرورش و پل ارتباطی ما بین فرهنگیان و نظام تعلیم و تربیت باشند افزود: با برگزاری مدام جلسات علاوه بر اطلاع رسانی بیشتر به فرهنگیان کمک می کند تا بیش از پیش با اهداف و مشکلات آموزش و پرورش آشنا شوند.
وی با تصریح این موضوع که برخی ظلم ها و نابرابری ها در نظام تعلیم و تربیت در حق معلمان صورت گرفته است در این باره گفت:،ضمن خدمت های پولی، تدریس برخی از معلمان در کلاس های بالای ۴۰ نفر، تدریس معلمان ابتدایی در مقطع متوسطه، سجوجود سیاست های انقباظی در برنامه ششم توسعه مبنی بر کاهش هزینه های آموزش و پرورش از جمله نابرابری هایی است که در طی سال های متمادی در حق فرهنگیان صورت گرفت.
وی با طلب مشارکت از اولیا را اقدامی موثر دانست و بیان کرد: ظلمی که در برخی از مدارس در حق اولیا صورت می گیرند ، تامین مالی مدارس است که باید با سامان دهی از باب شدن این امر در مدارس گلوگیری کنیم.
یکی دیگر از اعضای کانون صنفی معلمان استان هم در بخش دیگری از این جلسه طی سخنانی نفس خصوصی سازی را مورد نقد قرار داد و اظهار داشت: خصوصی سازی در تعلیم و تربیت یعنی واگذار کردن تعلیم و تربیت به افرادی که از هرگونه تخصص در امر آموزش و پروش بی بهره اند که این اقدام می تواند لطمه ای حبران ناپذیر به بدنه تعلیم و تربیت وارد کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار