مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی:

بیش از 208 خانواده مددجوی کمیته امداد خراسان شمالی صاحب خانه شدند

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۰۸ واحد مسکونی شهری و روستایی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در استان خراسان شمالی ساخته‌ شده است.

کد مطلب: ۵۹۶۶۲۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی، عباس اهرابی افزود: تامین مسکن نیازمندان تحت پوشش، بدون حمایت های مردمی ، مسئولان و بانک‌ ها محقق نمی شود وبا توجه به گسترده دامنه فقر ومحرومیت در استان همکاری بیش از پیش خیران برای رفع مشکلات تامین مسکن مددجویان نیاز است.

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی درباره واحد های احداث شده در 10 ماهه امسال گفت: برای 208 واحد مسکونی محرومان، حدود 26 میلیارد ریال اعتبار از محل کمک های مردمی، دولتی و امدادی هزینه شده است.

اهرابی تصریح کرد: از این تعداد واحد مسکونی ۱۰۶ واحد طی امسال با ۲۴ میلیارد و ۸۹۷ میلیون ریال آماده و تحویل مددجویان شده است.

وی افزود: همچنین ۴۹ واحد مسکونی شهری با اعتباری بالغ‌بر ۴۲۹ میلیون ریال و ۵۳ واحد مسکونی روستایی با ۳۰۱ میلیون ریال که به‌صورت نیمه‌تمام باقی‌مانده بود با مساعدت این نهاد آماده و به مددجویان تحویل داده شد.

مدیرکل کمیته امداد استان اظهار کرد: همچنین از ابتدای امسال تاکنون ۷۳۰ واحد مسکونی روستایی و شهری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد با ۱۰ میلیارد و ۱۲۳ میلیون ریال اعتبار تعمیر و بهسازی شده است.

اهرابی یاد آور شد:اکنون ۱۵۰ واحد مسکونی برای مددجویان نیازمند تحت پوشش کمیته امداد با اعتباری بالغ ‌بر ۱۲ میلیارد و ۳۲۸ میلیون ریال در حال ساخت است که تا ابتدای سال 96 به بهره برداری می رسد.

وی درباره خانواده های مستاجر تحت پوشش کمیته امداد خراسان شمالی هم گفت: همانطور که سالیانه کمیته امداد با ساخت وتعمیر منازل مددجویان برای رفاه حال آنان اقدام می کند، اما هنوز یک هزار مددجوی سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان خانه ندارند و مستاجر هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان به خدمات ارائه شده به خانواده های مستاجر اشاره کرد و افزود: امسال برای 501 سرپرست خانوار بدون خانه اجاره مسکن پرداخت شده است و بقیه مددجویانی که خانه ندارند در نوبت دریافت اجاره مسکن هستند که در این زمینه نیازمند ورود خیران برای کمک به ساخت منازل محرومان هستیم.

اهرابی با اشاره به مددجویان شهری که زمین دارند، بیان کرد: کمیته امداد به این مددجویان 15 تا 20 میلیون تومان به شکل بلاعوض برای ساخت خانه تسهیلات می دهد.

وی یاد آور شد: این نهاد به مددجویان روستاهای اطراف شهرها هم در صورتی که بتوانند زمین تهیه کنند، 15 میلیون تومان به شکل بلاعوض و 15 میلیون تومان دیگر نیز از بنیاد مسکن تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می کند.

اهرابی بیان کرد: مددجویان شهری هم چنانچه زمین ندارند و نسبت به خرید مسکن مهر اقدام کنند، با آورده 50 درصدی آنان کمیته امداد نیز 50 درصد کمک خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار