استاندار اردبیل:

دولت پیگیر عملیاتی شدن طرح اکتشاف و استخراج نفت مغان است

استاندار اردبیل گفت: رایزنی در زمینه سرمایه‌گذاری برای اکتشاف و استخراج نفت مغان توسط ستاد اجرایی امام (ره) با همراهی نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار انجام شده و دولت در پیگیری این مطالبه مردمی تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

کد مطلب: ۵۹۵۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،مجید خدابخش در آئین افتتاح 21 طرح عمرانی و اقتصادی در بیله سوار مغان همچنین به طرح پایاب سد خدا آفرین اشاره کرد و افزود: بیشترین اختصاص اعتبار در حوزه آب و خاک در ادوار گذشته در دولت تدبیر و امید بوده است .
وی بیان کرد: 42 هزار هکتار از مراتع بیله سوار به زمین های آبی و به سامانه نوین آبیاری مجهز می شود که در کنار اشتغال 26 هزار نفر توسعه پایدار منطقه و افزایش فعالیت های اقتصادی و جمعیت در این شهرستان را فراهم می کند .
خدابخش در زمینه مطالبه مردم بیله ‌سوار برای بکارگیری نیروهای بومی در ادارات این شهرستان گفت: اولویت استخدام نیروی انسانی و انتخاب مدیران و روسای ادارات با افراد بومی است .
وی اضافه کرد: فرزندان بیله ‌سوار که در مرکز استان مشغول به کار هستند برای عمران و پیشرفت شهرستان خود مسوولیت خطیر مدیریت دستگاه‌ های دولتی را به دست بگیرند .
رییس شورای برنامه ‌ریزی استان اردبیل همچنین خواستار یکسان سازی مقدار حمل کالای همراه مسافر و تجارت چمدانی گمرک بیله ‌سوار با دیگر گمرکات کشور شد .
وی گفت: اقدامات و تعامل مناسبی با جمهوری آذربایجان در 2 سال اخیر انجام شده و این مناسبات بر توسعه گمرک بیله سوار و استان تاثیر مثبتی دارد .
خدابخش در خصوص مطالبه مردم این شهرستان مبنی بر نماینده مستقل در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مکاتبات لازم برای انتقال درخواست اهالی شهرستان بیله‌سوار برای انتخاب نماینده مستقل در مجلس شورای اسلامی انجام شده و در روزهای آینده استدلال ها و ظرفیت های شهرستان بیله سوار دوباره به وزارت کشور ارسال می شود .
استاندار اردبیل گفت: در دولت ‌های گذشته طرح ‌های متعدد در بخش راه سازی استان اردبیل آغاز شده و نیمه تمام مانده که برای تکمیل آن اعتباری برابر با 10 سال اعتبارات عمرانی کل کشور به ارزش 400هزار میلیارد تومان نیاز است و تلاش می شود تا این طرح ‌ها به سرانجام رسیده و تقدیم اهالی ولایتمدار استان شود .
وی اضافه کرد: به سبب نیمه تمام ماندن تعدد زیاد طرح در استان آغاز طرح جدید را در برنامه قرار ندادیم و طرح ‌های نیمه تمام در اولویت تکمیل و بهره ‌برداری قرار دارد .
گفتنی است:در جریان سفر استاندار اردبیل به بیله سوار از 21 طرح عمرانی و اقتصادی با یک هزار و 590 میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش‌ های آبرسانی ، برق رسانی ، بهداشت و درمان ، عمران شهری و روستایی به بهره‌ برداری رسید .
فاز اول کارخانه قزل ارس مغان (تولید آر ) در بخش جعفرآباد با 72 میلیارد ریال و با تولید روزانه 140 تن آرد و اشتغال زایی برای 35 نفر از جمله این طرح هاست .
فاز دوم این کارخانه که تولید نشاسته است اوایل سال آینده با 70 میلیارد ریال سرمایه گذاری ، 70 نفر اشتغال زایی و تولید روزانه 60 تن نشاسته افتتاح می شود .
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار