فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی:

انهدام باند قاچاق اشیای عتیقه در خراسان شمالی

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی، از انهدام باند قاچاق اشیای عتیقه و دستگیری 4 قاچاقچی در این رابطه خبر داد.

کد مطلب: ۵۹۵۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "علیرضا مظاهری" با اعلام جزئیات این خبر گفت: در پی خبر رسیده مبنی بر فعالیت یک باند قاچاق اشياء عتيقه در بجنورد، موضوع در دستورکار مأموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه مأموران با استفاده از یکسری اقدامات پلیسی موفق به شناسایی یک نفر با هویت مشخص شدند، افزود: مأموران با برنامه ريزي دقيق و جلب اعتماد فرد موردنظر، توانستند قرار یک معامله طرح ریزی شده را با وی هماهنگ کنند.

وی با اشاره به اینکه مأموران در این عملیات چهار متهم دستگیر و چهار شیء عتیقه به ارزش 12 میلیارد و 10 میلیون ریال کشف کردند، تصریح کرد: این اشیاء شامل یک لوح بيضي شکل طلا مربوط به دوره هخامنشي، پيکرک زن و مردی از جنس چدن مربوط به دوره ايلاميان و يک سکه نقره متعلق به دوره ساسانيان است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با بیان اینکه اشیاء عتیقه کشف شده به سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان تحويل و عتیقه بودن آن ها تائید شد، خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

سردار مظاهری آثار باستانی را ميراث گذشتگان و نماد فرهنگ و تمدن مردم کشور دانست و گفت: حفظ میراث فرهنگی کشور از وظایف نیروی انتظامی است که با همکاری سایر نهادها و سازمان های مرتبط عرصه را براي مجرمان ناامن و اجازه سوء استفاده آنان نمی دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار