مدیرعامل شرکت سهامی فرش ایران در گفت وگو با پانا:

تحریم یا اخلال در صادرات فرش دستباف ایران به آمریکا قابل پیش بینی است

مدیرعامل شرکت سهامی فرش ایران گفت: تحریم یا اخلال در صادرات فرش دستباف ایران به بازار آمریکا با توجه به مواضع دولت جدید آمریکا و مواضع دونالد ترامپ قابل پیش بینی است و صادرات غیر مستقیم به این کشور به طور قطع هزینه های تجارت را افزایش خواهد داد .

کد مطلب: ۵۹۳۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد

محمدرضا عابد در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا در پاسخ به این پرسش که مواضع اقتصادی رئیس جمهوری آمریکا بر صادرات فرش ایران به طور مستقیم و غیر مستقیم چه تاثیراتی خواهد داشت ، تصریح کرد:توافق حذف تحریم از اصول برجام است و برهم زدن این توافق می تواند قابل پیش بینی باشد .

وی با بیان اینکه در 8 ماه ابتدایی سال جاری به صورت مستقیم 60 میلیون دلار فرش به آمریکا صادر شده است ، عنوان کرد: تقاضا برای فرش ایران در بازار آمریکا وجود دارد و منع صادرات فرش به این کشور به طور طبیعی هزینه های ارسال غیرمستقیم فرش به این کشور را از بین می برد و قدرت رقابت را کاهش می دهد .

عابد خاطرنشان کرد: این امیدواری وجود دارد که توافق برجام پا برجا بماندو اخلالی در روند صادرات فرش دستباف ایران به وجود نیاید .

مدیرعامل شرکت سهامی فرش ایران بیان کرد: تحریم فرش ایران پس از توافق برجام با دستور آقای اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا برداشته شد و فروش هواپیما نیز که یکی از توافقات برجام بود به مراحل اجرایی نزدیک شد و به نظر می رسد در صورت پیش بینی شرایط خصمانه با پیش بینی راهکارهایی اخلال در صادرات فرش دستباف ایران به آمریکا را عملی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار