پرستار لامردی در گفت و گو با پانا:

بهترین خاطره برای یک پرستار آغاز زندگی یک انسان است

پرستاری شغلی است که اگر عاشق نباشی با سلامت هر بیمار لبخند بر لبانت جاری نمی شود.

کد مطلب: ۵۹۳۶۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، ولادت حضرت زینب و روز پرستار بهانه­ ای شد تا به سراغ یکی از پرستاران بیمارستان ولی عصر(عج) لامرد برویم و در روزی که به نام روز پرستار نام گذاری شده است با وی سخن بگوییم.

پرستاری شغلی است که اگر عاشق نباشی با سلامت هر بیمار لبخند بر لبانت جاری نمی شود. ایثارگران سفید پوش که در تمامی سختی ها بهترین هدیه برای آنان تپیدن دوباره قلب بیماران است.

صالحه غفاری یکی از پرستاران نمونه بیمارستان ولی عصر (عج) لامرد در خصوص علاقه خود ورسیدن به شغل پرستاری می گوید: در دوران کودکی و تحصیل همواره به خدمت رسانی به مردم علاقه داشتم و پس از گذراندن دوران تحصیل و کسب مدرک کارشناسی ارشد، لباس سفید پرستاری را بر تن و در بیمارستان لامرد مشغول به کار شدم. شیرینی بهبود سلامت جسمی و روحی بیماران تلخی سختی ها و مشکلات پرستاری را از بین می برد و همه پرستاران در کنار سختی ها و صبر نیاز به عشق دارند.

وی در پاسخ به این سوال که " با توجه به اینکه شما یک مادر هستید وظایف کاری تداخلی با وظایف شما به عنوان یک مادر و همسر ندارد؟ " با بیان اینکه من فرزندانم را مسئولیت پذیر بار آورده ام، ابراز کرد: در هر کار و شغلی که مشغول باشیم باید کار و خانواده از هم جدا باشند. هنگامی که برسر بیماری هستم مسائل و مشکلات خانواده کنار می رود و تمام تلاشم برای بهبود آن بیمار به کار خواهم بست.

وی در خصوص سختی های کار پرستاری گفت:سختی های شغل پرستاری بسیار زیاد است و همچنین مسئولیت در قبال جان مردم خیلی سخت و به تعهد کاری بالایی نیازمند است و یک مسئله دیگر شیفت شب برای خانمهای متأهل و کسانی که فرزند کوچک دارند است.

وقتی بغض در گلوی پرستار لامردی شکست

غفاری خاطره های خود را با شیرین ترین ها آغاز کرد و گفت: به دلیل بودن در بخش جراحی اغلب با فرزندان تازه متولد شده روبرو هستیم که به نظرم آغاز زندگی و تپیدن قلب یک انسان تازه بهترین و لذت بخش ترین خاطره می تواند باشد.

اما خاطره های بد بغض گلوی پرستار لامردی را شکست و با حسرت گفت: دوست ندارم یادآور خاطره های تلخ باشم اما بدترین و تلخ ترین خاطره از بین رفتن یک انسان است.

غفاری در خصوص تاثیر خوشرویی پرستار بر سلامت بیمار خاطر نشان کرد: خوش رویی و اخلاق خوب، برخورد مناسب با ادب و احترام به ارباب رجوع و اهمیت به بیمار همراه با احساس مسئولیت در برابر وظایف کاری می تواند در نگرش بیمار و همراهان تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی تصریح کرد: از همکارانم می خواهم در محیط کار صبور ، مهربان ، دلسوز و دارای وجدان کاری باشند و با اطلاعات کافی بر بالین بیمار حضور پیدا کنند.

غفاری برای تسریع در خدمت رسانی به بیماران خواستار توجه مسوولین به کمبود پزشکان متخصص رادیولوژی شد و افزود: از مسئولین محترم دانشگاه علوم پزشکی تقاضا دارم که برای رضایت مندی هر چه بیشتر مراجعین و بیماران ، نیروی خدماتی را در بیمارستان ها افزایش داده که در شیفت های عصر و شب هر بخش مجزا نیروی متخصص به خود داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار