184 مدیر مجری طرح مروج سلامت در قم تقدیر شدند

184 مدیر واحد آموزشی برگزیده طرح مروج سلامت در مدارس قم از سوی اداره سلامت و تندرستی اداره‌ کل آموزش و پرورش استان تقدیر شدند.

کد مطلب: ۵۹۳۳۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از قم، طرح مروج سلامت شامل بخش‌های برنامه جامع آموزش سلامت، ارائه خدمات بالینی در مدارس، سلامت محیط در مدارس،‌ بهبود تغذیه در مدارس و تحرک فیزیکی و فعالیت بدنی در مدارس،‌ ارتقای سلامت کارکنان مدارس، خدمات سلامت روانی و مشاوره‌ای در مدارس، مشارکت والدین و جامعه در برنامه‌ریزی ارتقای سلامت می باشد.

به گفته محمد احمدی رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم، طرح مروج سلامت در قالب یک برنامه فراگیر به نام مدارس مروج سلامت در حوزه ارتقای سلامت نوجوانان و جوانان از سوی وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و درمان در حال انجام است و ابعاد وسیعی از سلامت در محیط‌های آموزشی از جمله محیط مدرسه، ‌والدین و اولیا و سلامت جسمی، روانی،‌ اجتماعی و معنوی دانش‌آموزان را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی 96ـ95 بالغ بر 200 آموزشگاه زیر پوشش طرح ملی مدارس مروج سلامت قرار می‌گیرند، گفت: پس از پایان طرح و اجرای برنامه‌ها طرح مدارس توسط کارشناسان بهداشت مرکز بهداشت استان ارزیابی و در رتبه‌های پنج،‌ چهار، سه، دو و یک ستاره رده‌بندی می‌شوند.

لازم به ذکر است: مدیران و مربیان بهداشت 184 مدرسه برگزیده طرح ملی مدارس مروج سلامت در قم تقدیر شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار