محمد غفاری در گفت و گو با پانا:

رونمایی از پسران نسل جدید در «سهیلا شماره ۱۷»

کارگردان فیلم «سهیلا شماره ۱۷» به نماینده بودن کاراکتر مسعود با بازی مهرداد صدیقیان از قشر پسران بلاتکلیف در جامعه حال حاضر ایران اشاره کرد.

کد مطلب: ۵۹۲۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد
محمد غفاری نویسنده، تدوین گر و کارگردان فیلم «سهیلا شماره ۱۷» در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی پانا در پاسخ به این سوال که آیا زنانه بودن این فیلم به یک طرفه بودن نگاه آن نسبت به مقوله ازدواج منجر شده است یا نه، توضیح داد: به نظرم نگاه مردانه به دلیل این که کارگردان فیلم یک مرد است در این فیلم وجود دارد. ضمن این که اگر قرار باشد یک فیلم مردانه ساخته شود، اثر جنبه شعاری پیدا می کند.
وی افزود: من سعی کردم این فیلم را از نگاه یک زن بسازم. در فیلم «سهیلا شماره ۱۷» سهیلا از این که دوستش او رابا لفظ ترشیده خطاب کرده است، فقط گلایه می کند. اما برای من به عنوان یک مرد به کار بردن این واژه درباره یک زن فاجعه است و از این که گاهی می بینیم بعضی خانم ها این اصطلاح را درباره خودشان به راحتی بیان می کنند، تعجب می کنم.
این کارگردان درباره انتقاد به مشکلات فیلمسازی و محدودیت ارگان ها نسبت به روند کارش ادامه داد: وقتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به این فیلم موافق است. بنابراین هیچ اشکالی ندارد اگر کار بقیه نهادها را نقد کنیم.
وی در پاسخ به این که عدم کاربرد برخی واژه های جنسی در این فیلم به دلیل ممیزی بوده است یا نه، گفت:تعمدا بعضی واژه ها را در فیلم به کار نبردم. حتی اگر شرایط هم برای بیان آن ها فراهم بود، باز هم آن ها را مطرح نمی کردم. به نظرم این فیلم تنها فتح بابی برای صحبت کردن درباره مسائل جنسی است.
غفاری درباره کاراکتر مسعود با بازی مهرداد صدیقیان «سهیلا شماره ۱۷» عنوان کرد: این شخصیت تصویری از نسل جدید است که نمی توان فهمید چه برنامه ریزی برای زندگی شان دارند و برایشان مهم نیست که اساسا یک رابطه شکل می گیرد یا نه. این تصویری از بعضی پسران است که امروز در خیابان ها، مترو و مهمانی ها وجود دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار