انتقاد پژمان بازغی به عدم حضور منتقدان در جلسات نقد و بررسی؛

​دوران بی اعتمادی به فیلم اولی ها تمام شده است

پژمان بازغی در نشست رسانه ای «خانه دیگری» در اولین روز برگزاری سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با انتقاد از عدم شرکت منتقدان در جلسات نقد و بررسی گفت: دیگر دوران بی اعتمادی به فیلم اولی ها تمام شده است.

کد مطلب: ۵۹۱۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا؛ نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «خانه دیگری» عصر امروز-یکشنبه 10 بهمن- در تالار سعدی برج میلاد برگزار شد. در ابتدای این جلسه پژمان بازغی بازیگر این فیلم با انتقاد از عدم حضور منتقدان قدیمی در جلسه بیان کرد: به نظرم دوران بی اعتمادی به فیلمسازان فیلم اولی تمام شده است. زیرا دست کم جشنواره سال قبل ثابت کرد که فیلم سازان فیلم اولی حرفی برای گفتن دارند.
وی با اشاره به حضورش در فیلم های فیلمسازان فیلم اولی افزود: از 8 سال گذشته تاکنون فیلمنامه های اینچنین به دستم می رسد و حس می کنم که در بسیاری از آن ها نبوغ هست. شاید این کارگردانان بودجه کافی برای فیلمسازی نداشته باشند اما من ترجیح دادم اگر فیلمنامه خوب اولی به دستم برسد، حتما در آن ها بازی کنم. به نظرم در برجی که برای منتقدان در نظر گرفته شده است آن ها باید حضور داشته باشند.
ناصر هاشمی بازیگر این فیلم نیز در پاسخ به نقد یکی از حاضران مبنی بر عدم باورپذیری بازی اش بیان کرد: برای ساخت یک فیلم متنی نوشته و روندی برای اجرای آن در ارتباط با دیگر بازیگران طی می شود. من تلاش باور پذیر نقشم را بازی کنم.
وی همچنین درباره شباهت لحن اش به بازی مهدی هاشمی برادرش در سریال روزگار قریب گفت: این شباهت ناخواسته بوده است. چراکه من لحن های متفاوتی را برای کارگردان اجرا کردم و ایشان از این لحن خوششان آمد.
لیلا زارع دیگر بازیگر نقش مرجان نیز توضیح داد: من به عنوان نقش دختر آقای هاشمی در خانه دیگری این حس پدرانه را از ایشان دریافت می کردم.
بهنوش صادقی کارگردان فیلم نیز در پاسخ به نقدر یکی از خبرنگاران مبنی بر عدم کیفیت فیلم برای حضور زدر جشنواره عنوان کرد: این که این فیلم در حال حاضر در بخش چشمن انداز حضور دارد، تصمیم هیات انتخاب جشنواره و کارشناسی شده است. خانه دیگری داستان آدم های آشنایی است که هر روزه با آن ها سر و کار داریم و خیلی ساده از کنارشان رد می شویم.
عباس اکبری تهیه کننده فیلم نیز در پاسخ به این که چرا علیرغم ریسک پذدیر بودن فیلم های کارگردانان فیلم اولی تاکید بر حضور چهره ها در اثرش نداشت گفت: تقریبا همه بازیگران این فیلم چهره های شناخته شده ای بین مردم هستند. ضمن این که بازیگر تنها بخشی از موفقیت یک فیلم را تضمین می کند. به نظرم اگر تماشاگر یک داستان را باور کند، فیلم تاثیر خود را خواهد گذاشت. ضمن این که آن هایی که رد فیلم شان همیشه از سوپراستارها استفاده می کنند بسیار ثروتمندند(با خنده).
مهنوش صادقی نویسنده این اثر سینمایی نیز بیان کرد: زبان طبقه ای که اکرم و خانواده اش به آن تعلق دارند، زبان مشخصی نیست.
مستانه مهاجر تدوین گر اثر نیز با اشاره به نحوه تدوین خانه دیگری گفت: تدوین همه سکانس ها فکر شده و نسبت به حال و وضعیت و شرایط هر کاراکتر صورت گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار