رشد 5/2 درصدی ترافیک در جاده‌های استان مازندران

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت: در دی‌ماه سالجاری بیش از 38 میلیون تردد وسایل نقلیه در سطح جاده های استان مازندران به ثبت رسیده که از این لحاظ مازندران در رتبه سوم پرترددترین استان های کشور قرار می گیرد.

کد مطلب: ۵۹۰۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، احمد آفرین محمدزاده بابیان این خبر گفت: در دی ماه گذشته به طور میانگین در هر ساعت حدود 54 هزار وسیله نقلیه در استان در حال تردد بوده که این میزان حاکی از رشد 5/2 درصدی ترافیک در دی ماه امسال نسبت به ماه قبل ازآن دارد.

وی افزود: طی دی ماه گذشته محورهای ساری_ قایمشهر ، آمل _ بابل، بابل _ قایمشهر ، بابل_ بابلسر و ساری_ نکا پرتردد ترین محورهای استان بوده و ساعت اوج ترافیک در محورهای استان نیز بین ساعات 16 الی 18 بوده است.

محمدزاده خاطر نشان کرد: با بررسی و تحلیل آمار دریافتی از تعداد 100 دستگاه تردد شمار منصوب در محورهای اصلی و شریانی استان مشخص شد، 4 درصد از ترددها با سرعت غیر مجاز انجام شده و همچنین تعداد بالایی سبقت غیر مجاز نیز از وسایل نقلیه به ثبت رسیده است .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران اظهار داشت: از آنجاییکه دلایل اصلی تصادفات و تلفات جاده ای ناشی از سرعت بالای وسایل نقلیه و عدم کنترل راننده و همچنین انحراف به چپ و سایل نقلیه می باشد رعایت مقررات و سرعت مطمئنه توسط رانندگان می تواند ضامن سلامت و ایمنی آنها و سایر کاربران جاده باشد.

وی تصریح نمود : در همین راستا اداره مدیریت راههای این اداره کل در حال توسعه و نصب سامانه های هوشمند ثبت تخلفات تردد در محورهای استان با هدف کنترل رفتار مخاطره آمیز رانندگان و افزایش ایمنی تردد در محورهای استان مازندران می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار