درمان بیماری های زمینه ای ، مهمترین راه پیشگیری از نارسایی قلبی است

خبرگزاری پانا :رییس بیمارستان شهید مصطفی خمینی(ره) ایلام درمان بیماریهای زمینه ای ، را مهمترین راه پیشگیری از نارسایی قلبی عنوان کرد.

کد مطلب: ۵۸۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، مازیار سلیمان نژاد اظهار داشت: با درمان بیماری های زمینه ای كه می تواند منجر به نارسایی قلبی شوند، می توان از بروز این نارسایی ها جلوگیری كرد.

وی ادامه داد: نارسایی قلبی در اولین مرحله به وسیله علایم بیان شده توسط بیمار و معاینات بالینی كه توسط پزشك انجام می گیرد و در مراحل بعدی با استفاده از تجهیزات پزشكی مانند دستگاه اكوكاردیوگرافی تشخیص داده می شود.

سلیمان نژاد در معرفی مهم ترین بیماری های زمینه ساز نارسایی قلبی، گفت: بیماری های عروق قلب شامل تنگی های عروق كرونر، اختلالات دریچه ای و بیماری های درگیر كننده عضلات قلب كه منجر به ضعف عضلات قلب می شوند زمینه ساز ابتلا به بیماری قلبی هستند.

فوق تخصص بیماری های قلبی و عروقی با اشاره به این كه روش های درمان این بیماری به شیوه های دارویی و غیردارویی است، بیان كرد: این شیوه ها هر یك انواع متخلفی را شامل می شوند.

وی اضافه كرد: درمان های دارویی، شامل داروهایی است كه سبب افزایش توان انقباض قلب، كاهش مقاومت های محیطی در مقابل انقباض های قلب و یا داروهایی كه سبب دفع مایعات تجمع یافته در بدن بر اثر نارسایی های قلبی می شوند.

سلیمان نژاد افزود: از دیگر روش های درمان نارسایی قلبی درمان های غیر دارویی است، این روش درمان نیز طیف وسیعی از درمان ها را شامل می شود.

وی ادامه داد: از جمله درمان های غیردارویی در نارسایی قلبی تعبیه دستگاه های پیس میكر است كه به طور معمول باطری های قلبی خوانده می شوند.

وی اظهار داشت: درمان های جراحی از دیگر درمان های غیردارویی دیگری است كه به وسیله آن می توان قسمت هایی از بافت آسیب دیده قلب را خارج كرد و یا اعمال جراحی برای بازسازی بطن آسیب دیده انجام داد.

دكتر سلیمان نژاد افزود: از دیگر روش های درمان غیر دارویی نارسایی قلبی كه در موارد نارسایی قلبی شدید و مقاوم كه هیچ نوع راه درمانی برای آن وجود نداشته باشد، انجام می شود، پیوند قلب است.

وی ادامه داد: در صورتیكه بیمار نیاز به پیوند قلب داشته باشد اما دهنده مناسب برای پیوند وجود نداشته باشد، از پمپ های مصنوعی استفاده می شود. پمپ های مصنوعی می تواند به طور موقت در كنار قلب یا به جای قلب كار پمپاژ خون را تا پیدا شدن دهنده مناسب برای پیوند، انجام دهد كه به صورت معمول قلب مصنوعی گفته می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار