سجادپور: معنای سکوت اسکار دربرابر فیلم موهن مشخص است

خبرگزاری پانا: علیرضا سجادپور با اشاره به بیانیه جواد شمقدری برای تحریم جشن اسکار گفت: معنای سکوت اسکار دربرابر فیلم توهین آمیز بر علیه پیامبر مشخص است و به همین دلیل نباید در اعلام فیلم اعزامی ایران به اسکار عجله کرد.

کد مطلب: ۵۷۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا،علیرضا سجادپور با اشاره به بیانیه جواد شمقدری درباره تحریم جشن اسکار گفت: دنیا و جهان اسلام منتظر است تا ببیند ما با توجه به جایگاهی داریم چه واکنشی نشان می‌دهیم ، ما در حال حاضر در شرایط بسیار حساسی هستیم و امریکا و رژیم صهیونیستی در سیاست و حوزه نظامی ما را در معرض تهدیدها قرارداده‌اند. البته این شرایط از گذشته نیز بوده و به نوعی ما به آن عادت کرده‌ایم. .

وی با اشاره به اعتراضات مسلمانان بر علیه فیلم توهین آمیز بر علیه پیامبر و اسلام افزود: تولید فیلم توهین‌آمیز علیه پیامبر اسلام اوضاع را خراب کرد. فیلم کثیفی که مسلمانان جهان نیز از آن برافروخته شدند. آقای شمقدری نیز در همین راستا از کمیته انتخاب درخواست کردند که نماینده سینمای ایران را به شرطی به اسکار معرفی کنند که آکادمی اسکار در ارتباط با این فیلم موضع خود را اعلام کرده و آن را محکوم کنند. سکوت آنها در این شرایط معنادار است.

سجادپور خاطرنشان کرد: ما به این دلیل که جایزه اسکار سال گذشته را دریافت کردیم یکی از مطرح‌ترین سینماهای دنیا در بخش غیرانگلیسی زبان هستیم. به همین دلیل می‌توانیم از این فرصت استفاده کنیم و موضع خود را اعلام کنیم و ما اکنون در جایگاهی قرار داریم که می‌توانیم تاثیرگذار باشیم. باید اکادمی اسکار اعلام برائت خود را از این فیلم موهن اعلام کند. دنیا و جهان اسلام نیز منتظر است تا ببیند ما با توجه به جایگاهی داریم چه واکنشی نشان می‌دهیم .

این مدیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که نباید در معرفی نماینده ایران به اسکار عجله کرد ،یادآور شد: در حال حاضر باید از معرفی نماینده اسکار پرهیز کنیم. در همین راستا از هیات 9 نفره در خواست کردیم تا صبر کنند. البته من حتی قبل از این که فیلم معرفی شود هم نظرم این بود. به هر حال فیلم موهن در امریکا با کمک رژیم صهیونیستی ساخته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار