رئیس سازمان جهاد کشاورزی ‌ استان اردبیل خبر داد:

فعالیت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی در تمامی شهرستان‌های اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ‌استان اردبیل گفت: یگان حفاظت از اراضی کشاورزی در تمامی شهرستان‌های استان فعال شده تا هیچ فردی اراضی کشاورزی این استان را تخریب نکند.

کد مطلب: ۵۶۸۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، عدیل سروی در مراسم آغاز نخستین دوره آموزشی کشوری کارشناسان جدیدالاستخدام در اردبیل اظهار داشت: تامین امنیت غذایی در کشور مسئولیت بسیار عظیمی است که بر عهده بخش کشاورزی گذاشته شده و علی‌رغم این‌که کشورمان از یک سوم متوسط بارندگی جهانی برخوردار است، ولی ما در بسیاری از محصولات استراتژیک و مهم خودکفا هستیم و نیازی به واردات از بیگانگان نداریم .

وی افزود: خاک، سرمایه بزرگ کشور محسوب می‌شود و همه ما ملزم و مجاب به حفاظت از منابع آبی و خاکی کشور هستیم، ولی متاسفانه تخریب اراضی کشاورزی به یک فرهنگ تبدیل شده و عده‌ای فرصت‌طلب، زمین‌های کشاورزی را تخریب می‌کنند که باید برخورد قاطعانه‌ای با این افراد سودجو انجام شود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در استان اردبیل در طی سه سال گذشته بیش از ۲۵ هزار هکتار از تداخلات زمین‌های زراعی تعیین تکلیف شد و از سودجویی و فرصت‌طلبی برخی از افراد که سعی داشتند با تغییر کاربری‌های غیرمجاز، اراضی حاصل‌خیز کشاورزی را تخریب و یا تغییر کاربری دهند، جلوگیری به عمل آمد .

سروی افزود: یگان حفاظت از اراضی کشاورزی در تمامی شهرستانهای اردبیل فعال شده تا هیچ کس در هیچ نقطه از استان اردبیل خود سرانه اقدام به تخریب اراضی کشاورزی و یا تغییر کاربری آن ننماید و از اراضی ملی سو استفاده نکند .

وی بیان کرد: میزان کل تولیدات زراعی و دامی و باغی استان ۳.۴ میلیون تن است که این میزان در سال نخست فعالیت دولت یازدهم ۷.۳ میلیون تن بوده و میزان خرید تضمینی گندم در سال نخست فعالیت دولت یازدهم به میزان ۱۵۰ هزار تن، در سال دوم ۲۲۰ هزار تن، در سال سوم ۵۴۰ هزار تن و در سال ۹۴ برابر ۶۱۰ هزار تن بوده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه تصریح کرد: با تولید سالانه ۱۲۰ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در کشور، در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی قدم برمی‌داریم و انتظار ما از نیروهای جدید الاستخدام جهاد کشاورزی این است که در طول مدت دوره آموزشی با وجدان و شرف کار و بکارگیری تخصص خود آینده کشاورزی کشور را به سوی قطع وابستگی کامل در واردات محصولات کشاورزی سوق دهند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار