یادداشت/

هوای آلوده و بی تفاوتی رهگذران

آیا خطر ریزگرد ها را از یاد برده ایم؟ یا نمی خواهیم به آن ها فکر کنیم!

کد مطلب: ۵۶۶۵۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، این روز ها که ریزگرد ها بر شهر تبریز چنبره زده است، اکثر مردم خیلی بی تفاوت از کنار این مسئله می گذرند و برای راحتی خود با ماشین های تک سر نشین، راهی خیابان ها می شوند. البته همیشه معدود کسانی هستند که متفاوت می اندیشند و سعی می کنند به چنین مسئله ی مهمی توجه کنند ولی این توجه به مرحله ی اقدام نمی رسد و چرخه ی عمل همواره بی حرکت می ماند. هر روز بر فهرست بلند بالای مناطقی با آلودگی هوا در ایران اضافه می شود و ما هر روز بی تفاوت تر عبور می کنیم. در طی این آلودگی ها بر تعداد روز های تعطیلی اضافه می شود. انگار این آلودگی نه تنها فرصت تنفس، بلکه فرصت تفکر را نیز از ما گرفته است.

با گذشت زمان بر تعداد کارخانه های شهر تبریز اضافه می شود.در پس این موفقیت بزرگ، صنعت جان می گیرد و انسان ها با آلودگی دود کارخانه ها جان می سپارند. انسان هایی با بیماری قلبی و یا بیماری خاص توجه بیشتری به مسئله ی آلودگی هوا دارند زیرا که هم زمان با افزایش میزان آلودگی هوا، از عمر آن ها کاسته می شود.

انسان ها عادت کرده اند تا چیزی به خطر نیفتاده یا چیزی از دست نرفته است اقدامی برایش انجام ندهند. با اینکه هر یک از ما می توانیم نقش بزرگی را برای کاهش آلودگی هوا ایفا کنیم. تنها اگر کمی به خود زحمت بدهیم و از وسایل نقلیه ی عمومی به جای خودرو های شخصی خود استفاده کنیم، تغییرات زیادی در آلودگی هوا ایجاد می شود . چه خوب است اگر اولین گام برای تنفس هوای پاک را خودمان برداریم.

یادداشت از : دیبا پور باقری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار